Mongoliet

onsdag 2 juni 2010 - måndag 2 augusti 2010

Två månader av äventyr på stäppen!

short update on the life of Elin
tisdag 20 juli 2010 - Ulaanbaatar, Mongoliet

Kort sammanfattning av den senaste veckan: Nadaam. Inleddes på Sukhbaatar Square där Chinggis Khans hästhårsbaner skulle hämtas. Det är nio stycken, tydligen var nio Chinggis favoritnummer. Det hela var mkt pampigt med militärer, hästar och paradorkester. Sedan var det invigningsceremoni

Senast aktiv - från Orsa, Dalarnas län, Sverige
Chinggis Elin hälsar från stäppen!
lördag 10 juli 2010 - Ulaanbaatar, Mongoliet

Den senaste veckan har jag befunnit mig bland sanddyner, hästar, kameler och gamar i Arburd i Gobi. Landskapet är verkligen hur häftigt som helst, som en blandning mellan prärien och sahara nästan! Jag har varit ute och ridit, vi var ute på en långritt med kocken i lägret (multitasking;

life in UB
onsdag 30 juni 2010 - Ulaanbaatar, Mongoliet

Hej på er alla! Hoppas ni har det bra därhemma i Svealand! Här i mongollandet är det finfint, varmt och soligt (det är lite skumt att detta är den kallaste huvudstaden i världen). Jag jobbar på för fullt på dagarna som är långa, 9-18 på vardagar och 10-14 på lördagar så det är lite

varmt varmt varmt...
söndag 27 juni 2010 - Ulaanbaatar, Mongoliet

Vi kom aldrig iväg till Delger idag eftersom det upptäcktes i sista stund att det inte fanns nån transport tillbaka till UB den närmaste veckan. Det är ju inte särskilt produktivt för oss att sitta därute hur länge som helst utan nåt vettigt och göra. Så vi är kvar i ett stekande hett

Sain yy!
fredag 25 juni 2010 - Ulaanbaatar, Mongoliet

Sitter på kontoret och svettas i 36 gradig värme utan aircondition, det är riktigt varmt nu nästan australienklass på temperaturen ute! Men det är härligt, jag gillardet även om man blir väldigt trött i huvet också. Livet här i landet långt borta går sin gilla gång, det är helt