Mc-åkning på trollstigar och mellan norska fjordar.

torsdag 29 juli 2010 - måndag 9 augusti 2010

Vi tar hojarna och sticker norrut i Norge. Vid Trondheim styr vi in mot Sverige och Åre där min syssling och hennes familj skall få påhälsning. Sedan så smått vidare söderut till Stockholm och Sonisphere.

Festivalen som regnade bort...
söndag 8 augusti 2010 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

Igår var det då äntligen dags för Sonisphere. Vi var bra laddade och hade sessutom varit vuxna och tagit med regnjackor allihop. Men vad hjälpte det när himlen bjöd på skyfall efter skyfall? När Slayer spelade ökade regnet markant och Tom Araya log på scen av skadeglädje... i alla fall

Över 50 mil i sadeln...
fredag 6 augusti 2010 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

Igår vid lunch lämnade vi ett soldränkt Åre och styrde kosan österut mot Härnösand. Resan gick över Frösön och Östersund och vi turistade lite vid Döda Fallet samt Thaipaviljongen utanför Utanede. Vi kom fram till Härnta efter ett besök på Höga Kustenbon nånstans vid halv nio på

Åreskutan i sommarskrud
onsdag 4 augusti 2010 - Åre SV, Jämtlands län, Sverige

Vi lyckades inte träffa någon av de tre personer jag tänkt träffa i Trondheim. Krell stod tydligen i Nidälven och fiskade lax, men hade glömt mobilen hemma. Typiskt när man ändå åkt 150 mil, vi lär ju inte komma dit igen det snaraste om man säger så... Idag har vi haft resans kortaste

Solen skiner och vi har torkat =)
tisdag 3 augusti 2010 - Trondheim, Sør-Trøndelag, Norge

Vi fick bra åkning igår från Geiranger øver Trollstigen och upp till Trondheim. Det var ganska grått, men det regnade inte i alla fall. Vi valde dock bort færjan upp till Valldal eftersom vi annars inte skulle kommit fram till Trondheim førræn vældigt sent på kvællen. Istællet fick vi

I'm only happy when it rains...
söndag 1 augusti 2010 - Geiranger, Møre og Romsdal fylke, Norge

Vi steg upp rætt tidigt imorse och læmnade Bergen bakom oss strax efter nio. Då regnade det. Surprise!!! Vi åkte E39 norrut mot Ålesund och hade regn mestadels av vægens tio timmar. Vi missade dessutom en avfart och fick åka en extra færja tack vare det, men efter lite konsultation med

Mc-åkning på trollstigar och mellan norska fjordar.

114 Bilder 21 Besökta platser 7 Dagböcker