Shimbukan on tour

måndag 7 juni 2010 - måndag 21 juni 2010

Shimbu-gänget bestämde sig för ca 2 år sedan att göra en resa till Japan. Nu blir den av=

Dag 14 och 15. Fuji
fredag 25 juni 2010 - Fuji, Shizuoka prefektur, Japan

Efter att ha avslutat föregående tävlingsdag med en rejält våt fest – och skickat hem Ambjörn och Fanny till Sverige var det dags att bestiga Fuji. Anders, Magnus, Edde, Oskar och Josef begav sig således medels tåg emot det hägrande berget. Efter några timmars färd med tunnelbana,

Dag 10 Yokohama
fredag 18 juni 2010 - Yokohama, Kanagawa prefektur, Japan

Vi checkade ut från Taito Ryokan, käkade lite mat och begav oss mot Yokohama, tredje staden på resan. De var en del tågbyten för att ta sig från Tokyo till Yokohama (någonstans där emellan försvann påsen med våra give-aways: kakor, snapsar och choklad ¬-- Fanny får inte ansvar för

Dag 11 Yokohama
fredag 18 juni 2010 - Yokohama, Kanagawa prefektur, Japan

Dagen började med resans första sovmorgon – alla vaknade vid åtta som vanligt men det tog lång tid innan vi var marschfärdiga. Först vid halv elva kom vi ut och tog oss en sväng kring China Town, där de inhandlades kläder och lite krimskrams. Ett gäng tog sig sedan en sväng förbi och

Dag 8 Tokyo
torsdag 17 juni 2010 - Tokyo, Hachioji, Japan

Idag har vi hållit oss i närområdet, dels för att vi faktiskt aldrig har kollat runt ordentligt, men även kände att vi ville ha en dag närmare boendet. Vi har inte gått lika mycket trots att vi mestadels hållit oss utomhus. Kartonger har införskaffats på posten så att vi kan göra oss

Dag 9 Tokyo
torsdag 17 juni 2010 - Tokyo, Hachioji, Japan

Började som den slöaste dagen av alla. Det tog ett tag innan alla var uppe och då bestämde vi oss för att dra åt olika håll. En del bara gick om kring och kollade in Tokyo, andra köpte Japanska godis. Vid lunch så tog vi och skickade hem en del kartonger med grejer vi har köpt som inte