Gotland runt

fredag 18 juni 2010 - onsdag 30 juni 2010

Segeltur runt Gotland

Håskö

Lämnar Håskö mitt på dan. Går ut för motor och sätter snart spinnaker och länsar in mot Arkösund och Snedskär i god fart. Kunde äta lunch vid sittbrunnsbordet och var framme vid hemmahamnen vid 14.00-tiden. Packade och gjorde iordning båten under några timmar och lastade in div.prylar

Visby
måndag 28 juni 2010 - Visby, Gotlands län, Sverige

Går upp tidigt och lämmnar hamnen 7.30. Får en jättefin överfart i frisk sydlig bris och har en medelfart på 6 knop. Passerar fyren vid Häradsskär vid 16-tiden och är i Fyrudden och tankar vatten och diesel en timma senare. Går sedan till fladen på Håskös ostsida och lägger oss vid en

Klintehamn
söndag 27 juni 2010 - Klintehamn, Gotlands län, Sverige

Tar turbåten till Stora Karlsö 9.30. Får en fin överfart på ett vågfritt hav, strålande sommarväder och varmt. Går på guidad tur och får lära oss allt om djur och växtliv på ön. Äter en god fisklunch på ön och är tillbaka till Klintehamn 15.30. Sätter segel och får fin sydlig

Rundar Hoburgen
lördag 26 juni 2010 - Burgsvik, Gotlands län, Sverige

Den 25:e Midsommarafton rundade vi Hoburgen i lätta vindar och i ett härligt sommarväder.Seglatsen gick till Burgsvik där vi firade midsommar med Senestads som bilat ned från Visby. Vi grillade på bryggan och åt, drack och hade det trevligt fram mot småtimmarna i sittbrunnen. Idag lämnade

Närshamn
torsdag 24 juni 2010 - När, Gotlands län, Sverige

Vi ligger nu i Närshamn efter en skön seglats från Herrvik. Här ligger ett par fiskebåtar som slutat sin verksamhet och vi som enda fritidsbåt. Nyligen har vi tagit en cykeltur till När och handlat på ICAbutiken och hämtat ut pengar tii hamnavgiften på Närs sparbank.Vår diesel börjar