Nordjobb Färöarna

fredag 25 juni 2010 - söndag 15 augusti 2010

Nordjobb på ett vandrarhem på lilla ön Mykines, den västligaste av Färöarnas öar. Längtan efter det spektakulära, de fornnordiska rötterna, det ensamma, det tysta.

All good things come to an end
söndag 15 augusti 2010 - Mykines, Vágars kommun, Färöarna

Sista veckan på Mykines var hat, kärlek, glädje och sorg. Det var fina grejor. I början av veckan kom en av nordjobbarna i Tórshavns mamma och syster på besök på Mykines. De hade då varit mindre än en vecka på Färöarna - och vad är det första jag hör från systern om inte rykten om

Senast aktiv - från Sydney, New South Wales, Australien
Am I sleeping with ghosts?
torsdag 5 augusti 2010 - Mykines, Vágars kommun, Färöarna

Det händer inte så mycket. Jag jobbar på. Igår var det dimma och fel vindriktning. Idag har jag varit på tur och nästan blivit uppäten av en jävla fågel (skúgvur, stercorarius skua). Jag har köpt flygbiljett hem. Det är tyst i andra änden.

Oh, the good times
måndag 2 augusti 2010 - Mykines, Vágars kommun, Färöarna

Det har varit en lite mer innehållsrik tur till Tórshavn den här gången. I fredags bestämde jag mig før att laga middag åt trädgårdspojkarna. Mest før att jag var tvungen att äta men inte hade något eget køk, men nästan lika mycket før att de alltid är så søta när jag kommer på

Senast aktiv - från Sydney, New South Wales, Australien
Walking on the wild side
onsdag 28 juli 2010 - Mykines, Vágars kommun, Färöarna

Jao. Det är stor fest i Tórshavn. Færingarna firar Ólavsøku som motsvarar deras nationaldag, festen pågår officiellt i två dagar (inofficiellt hela veckan) och enligt uppgift är alla færingar i 'Havnin'. Det stämmer inte riktigt. Det är några kvar på Mykines. Pensionärerna som inte

Faroese rock n' roll
onsdag 21 juli 2010 - Mykines, Vágars kommun, Färöarna

Jag har arbetat som en idiot de senaste dagarna. Folkmusikfestival på Mykines både måndag och tisdag. I måndags hade vi således 40 musiker som øvernattade, och 40 musiker som åt middag, och 40 musiker som hyggede sig med att jamma i caféet till jag-vet-inte-när, jag stängde halv tre på