Tågluff!!

torsdag 29 juli 2010 - måndag 23 augusti 2010

Elinpelin och Carrobarro, alias Sälen och Gurkan, ska ut på äventyr! Häng med på vad vi har för oss under resan som startar med att vi flyger ner till Barcelona. Barcelona är en vacker spansk stad som visar sig husera ett visst friidrottsevenemang samtidigt som vi är där, oj då!

Home sweet home
tisdag 24 augusti 2010 - Uppsala Ö, Uppsala län, Sverige

Nu har jag varit hemma i drygt 24 timmar. Det känns rätt skönt! Men jag är såå sugen på att dra ut och resa snart igen, de här 25 dagarna har varit superroliga! Jag behöver nog inte skriva något mer om att jag hade jättekul i Berlin

Aloha Berlin!
fredag 20 augusti 2010 - Berlin, Tyskland

Berlin, Berlin... Efter en astråkig tågresa var jag såå glad att vara framme i Tysklands huvudstad! Jag och Carro trodde att Mattias skulle stå på perrongen och välkomna oss, men icke! Han låg på sitt hotallrum och sov! Aja, är man trött ska man vila. Så vi började gå, som vi trodde

Amsterdam!
tisdag 17 augusti 2010 - Amsterdam, Noord-Holland, Nederländerna

Sista dagen i Amsterdam idag, imorgon bar det av mot Berlin! Men vi har hunnit med mycket! Vi har varit turistiga som attan och sprungit runt med var gigantiska Amsterdamkarta... Vi har iaf varit till museet i Anne Franks hus, Rijksmuseum, Varit pa en guidad tur genom staden, hyrt cyklar och cyklat

Klosterliv, Svansjön och Schweizisk folklore
fredag 13 augusti 2010 - Weggis, Schweiz

Just för tillfället befinner sig jag och Carro hemma hos Erik och Binobar i Weggis (vänner till Johan, Carros bror), och de skämmer verkligen bort oss, var är den spartanska och sunkiga tågluffarvardagen någonstans?? Och innan detta var vi 2 dagar i Zürich och bodde hemma hos familjen

Senast aktiv - från Uppsala Ö, Uppsala län, Sverige
Plus och minus med att vara back-packer

Idag har varit en lugn dag, stranden och lite shopping! Under shoppingturen blev vi verkligen varse om dilemmat att fa med sig allt hem. En nackdel med att vara back-packer.. Som ett par skor jag sag idag, provade dem mest pa skoj, men det var ju riktigt fina och inte sa dyra..meen det blev inget,