mjukstart inför sverige
torsdag 31 mars 2011 - Addis Abeba, Etiopien

Hej svenskar! här känns det nästan som Sverige plötsligt, när gästhemmet där jag bor har blivit invarderat av ca 15 sandfärgade av olika slag. Mest hemifrån, men inslag av andra nationaliteter. De har kommit för att vara med på en kristen konferens ute i en liten by i södra Etiopien

Ut på äventyr i Etiopien
onsdag 23 mars 2011 - Addis Abeba, Etiopien

Hej där hemma! Snart kommer jag hem men först tänkte jag berätta om min utflykt till norra etiopien och uppleva ungefär sexton dagar till av Afrika. Känns helt sjukt konstigt att jag snart ska åka hem och det känns avlägset att till exempel börja boka biljetter hit och dit. I Sverige. Och

Ut på äventyr i Etiopien
onsdag 23 mars 2011 - Addis Abeba, Etiopien

Senast aktiv - från Addis Abeba, Etiopien
La bobolaise se deplace...
tisdag 1 mars 2011 - Addis Abeba, Etiopien

Sen jag skrev sist har jag rört lite på mig till slut. Jag avslutade mina affärer i Bobo Dioulasso, sålde min cykel till en vän, gjorde sista besök hos vänner, framkallade foton och gav bort, sa hejdå till barnen och samlade adresser. Det kändes faktiskt väldigt dags att åka, även om

mitt-i-natten-uppdatering
tisdag 25 januari 2011 - Bobo-Dioulasso, Hauts-Bassins, Burkina Faso

Halli hallå där hemma! Jag sitter i mitt rum och pratade svenska nyss för första gången på ett tag. "Åhhhhh, himla BAJSAFRIKA!" akompanjerat med ett knytnävsslag i maddrassen. Hehe. Det är syrsorna som stör mig. Dom kommer in i rummet för att underhålla mig natten lång med en

bushbabies and babushkas
onsdag 5 januari 2011 - Bobo-Dioulasso, Hauts-Bassins, Burkina Faso

Happy new year to all family and friends back home (and everywhere, now that I'm writing in English for once). I hope you had a great celebration and that 2011 started off well. Here in Burkina Faso it couldn't have started better. For Christmas and New Years it was a lot of white people around for

Blandjul
söndag 26 december 2010 - Bobo-Dioulasso, Hauts-Bassins, Burkina Faso

God jul mina nära och kära! Hoppas ni njuter och tar det lugnt och får massa tid att umgås och ladda batterierna. Själv laddar jag ju under åtta månader, så när jag kommer tillbaks kommer jag spraka som ett tomtebloss! De flesta jag känner här är muslimer och flera har sagt bjuder du

Oberoendeframkallande bistånd, tack.
torsdag 16 december 2010 - Bobo-Dioulasso, Hauts-Bassins, Burkina Faso

Åh, jag är så glad att jag är född i sverige! Vi har det så himla bra har jag förstått. Jag visste ju att vi har det väldigt mycket bättre materiellt sett, men det är inte förrän nu jag inser hur skönt vi har det rent psykiskt. Eller är det jag som romantiserar Sverige? Hmm, hur

Ghana Banana
onsdag 1 december 2010 - Bobo-Dioulasso, Hauts-Bassins, Burkina Faso

Halli hallå! Jag har inte haft internet särskilt mycket under tiden i Ghana, flera gånger har jag sovit hemma hos folk och när jag inte gjort det har det vart massa annat trevligt att göra än att gå till internetcafé. Att sova hemma hos folk är väldigt trevligt i lagom dos. Ofta är det

Senast aktiv - från Addis Abeba, Etiopien
Äntligen regnskog - men blev det lite too much?
söndag 21 november 2010 - Bobo-Dioulasso, Hauts-Bassins, Burkina Faso

Hej vitingar! Fast jag har hittat svaret på barns frågor om vilken färg vi är. Jag visste liksom inte hur jag skulle svara, i sverige kallar vi det ju hudfärg. Men det är nästan precis samma färg som sand, eller hur? Så då kan ni gissa vart jag har hängt senaste dagarna :) Jag har tagit