Öluff i Thailand 2010. Med Saga 16 månader...

fredag 27 augusti 2010 - tisdag 9 november 2010

Första långa resan med vår dotter Saga. Hon kommer att fylla 16 månader strax innan avresa. Hon har tidigare klarat av en långhelg till Paris och en charter till Turkiet. Så vi vet att hon klarar värmen...;-). Resan kommer att gå till Koh Samui, Koh Phangan och Koh Tao; men inte nödvändigtvis i den ordningen. Om någon har några bra tips vad gäller boende, favorithak etc...så tveka inte att meddela oss!

På hemväg...:-(...
tisdag 9 november 2010 - Bangkok, Thailand

Jaha, då var det dags att knyta ihop säcken för den här gången... Liten resumé av vad som hänt de senaste veckorna. Efter två toppen-veckor på Koh Tao med en massa dykning för oss båda, drog vi med lite sorg i hjärtat vidare...Hade ju varit gott att dyka LIIITE till, men efter att vi

Koh Tao
torsdag 14 oktober 2010 - Ko Tao, Surat Thani, Thailand

Saga sover i vagnen sedan halv åtta. Intressant att se om det håller hela kvällen eller om det blir halabalooooo senare ikväll… Vi sitter på Koh Tao och dricker en kall öl. Det har varit lite sämre väder dag, lite blåsigt och inte någon sol. Vi valde att gå på upptäcktsfärd

From Thong Nai Pan to Koh Samui and back again....
måndag 4 oktober 2010 - Phangan, Surat Thani, Thailand

Ett tag sedan vi hördes! Sitter igen på vårt favoritställe Chilli’s på Thong Nai Pan Yai (Ko Phangan). Det är kväll och som vanligt behagligt varmt. Saga busar runt med en rysk tre-åring mellan bord, hundar och servitriser. Andrei gillar inte riktigt att kramas men Saga är inte den som

Thong Nai Pan Yai
söndag 19 september 2010 - Phangan, Surat Thani, Thailand

Efter att familjen Willén lämnat oss får att åka hem till Sverige stannade vi ett par dagar till på Haad Yao. Saga blev jätteledsen när hon märkte att Lisa och Fabian inte var kvar; tur att Magnus och Jenny från Örebro var kvar och kunde muntra upp henne lite! På onsdag förmiddag

Haad Yao Beach
fredag 10 september 2010 - Phangan, Surat Thani, Thailand

Nu har vi varit på Koh Pha Ngan i precis en vecka. Bor på ”Haad Yao Bay View Resort” på stranden Haad Yao på den nordvästra delen av ön. Jättebra boende med stor pool och stranden precis utanför. Skönt med pool att svalka sig lite i när vattnet i havet är så varmt att det bränner

Öluff i Thailand 2010. Med Saga 16 månader...