Rumänien och lite annat

söndag 15 augusti 2010 - måndag 30 augusti 2010

Ska ner och resa runt i Rumänien, på vägen ner blir det stopp i Bosnien, Kroatien, Slovenien & Ungern.

åter i Budapest
lördag 28 augusti 2010 - Budapest, Ungern

jag har haft det lite si och så med internet och imorrn ska vi upp tidigt så jag fattar mig kort... Vi har mest åkt tåg, otippat? jag har väll mått lite sådär sedan jag blivit lite sjuk... natten som var sov jag knappt överhuvudtaget.. det är jag hoppas det bara är en matförgiftning

ett livstecken,....
torsdag 26 augusti 2010 - Bukarest, Rumänien

hej hej.. då var jag tillbaka igen.. det blir så lite då vi inte har internet tillgång på hotelet... idag har vi åkt till Constansa och badat.. det ligger 225 km härifrån och tog 4 timmar att åka med tåg.. det var riktigt skönt och varmt i vattnet.. det var dessutom kul att ha tagit sig

då var det dax för Sibiu
måndag 23 augusti 2010 - Sibiu, Rumänien

Ja idag har vi åkt lite omvägar för att komma hit men det har gått kanon.. 25 minuter sena tåg till 5 minuters byten har fungerat väl.. tågen har inväntat och ibland har vi hunnit med tåget för som vart ännu senare... Här i Sibiu började vi att leta efter spårvägen som ska gå från

Budapest...
söndag 22 augusti 2010 - Budapest, Ungern

Ja då var man här en sväng.. kan säga att jag fick kolla lite snabbt igår inför resan om 2 veckor hit... Men jag började gårdagen i Ljubljana, därifrån åkte jag vid 6:50 med tåget som skulle vara direkt till Budapest.. men i Pragersko vart det ersättningsbuss på grund av danarbete och

resan fortsätter...
söndag 22 augusti 2010 - Cluj-Napoca, Rumänien

Då var ännu en dag till ända... det har gått ganska lungt idag, inte mycket att berätta.... frukost sen åkte vi till centralen innan vi tog tåget en 7 timmar resa direkt hit till Cluj Napoca.. har har vi gått runt lite och kollat stan och ätit middag... finns lite gamla spårvagnar och