åter i Budapest
lördag 28 augusti 2010 - Budapest, Ungern

jag har haft det lite si och så med internet och imorrn ska vi upp tidigt så jag fattar mig kort... Vi har mest åkt tåg, otippat? jag har väll mått lite sådär sedan jag blivit lite sjuk... natten som var sov jag knappt överhuvudtaget.. det är jag hoppas det bara är en matförgiftning

ett livstecken,....
torsdag 26 augusti 2010 - Bukarest, Rumänien

hej hej.. då var jag tillbaka igen.. det blir så lite då vi inte har internet tillgång på hotelet... idag har vi åkt till Constansa och badat.. det ligger 225 km härifrån och tog 4 timmar att åka med tåg.. det var riktigt skönt och varmt i vattnet.. det var dessutom kul att ha tagit sig

då var det dax för Sibiu
måndag 23 augusti 2010 - Sibiu, Rumänien

Ja idag har vi åkt lite omvägar för att komma hit men det har gått kanon.. 25 minuter sena tåg till 5 minuters byten har fungerat väl.. tågen har inväntat och ibland har vi hunnit med tåget för som vart ännu senare... Här i Sibiu började vi att leta efter spårvägen som ska gå från

Budapest...
söndag 22 augusti 2010 - Budapest, Ungern

Ja då var man här en sväng.. kan säga att jag fick kolla lite snabbt igår inför resan om 2 veckor hit... Men jag började gårdagen i Ljubljana, därifrån åkte jag vid 6:50 med tåget som skulle vara direkt till Budapest.. men i Pragersko vart det ersättningsbuss på grund av danarbete och

resan fortsätter...
söndag 22 augusti 2010 - Cluj-Napoca, Rumänien

Då var ännu en dag till ända... det har gått ganska lungt idag, inte mycket att berätta.... frukost sen åkte vi till centralen innan vi tog tåget en 7 timmar resa direkt hit till Cluj Napoca.. har har vi gått runt lite och kollat stan och ätit middag... finns lite gamla spårvagnar och

då var man tillbaka med internet igen...
fredag 20 augusti 2010 - Ljubljana, Slovenien

Vi börjar med onsdagen, den var klart intressant, jag började i Sisak och åkte mot Novska. På tåget började jag prata med tågmästaren som jobbade i Novska. VI tittade på lite kort och hna berättade lite på tyska om saker runt banan och kriget, han pekade även ut ett koncentrationsläger

nu ska jag äntligen få sova...
tisdag 17 augusti 2010 - Zagreb, Kroatien

efter en natt i sovkupen som saknade ventilation och bastu varmt så ska jag få sova på ett bra hotel. Varmt inte många minuter sömn alls innan. Resan har gått kanon annars, vädret har vart lite kasst och så men annars bara bra. har ju åkt sträckan innan så jag har mest pysslat med

då var det dax igen
söndag 15 augusti 2010 - Trelleborg, Skåne län, Sverige

då har jag just kommit på båten mot tyskland... allt har gått bra än så länge och jag funderar på att sova. Är ju framme redan klocka 6.... ha det så bra så hörs vi...