Sydamerika Kryssning

måndag 3 januari 2011 - fredag 18 mars 2011

Har just bokat in mig och Mona å en ny spännande tur runt Sydamarica med avgång januari 2011. Den här gången med ett mindre fartyg som kan komma in i hamnar som de stora inte klarar av. Bl a en vecka i Amazonas djungel. Följ med på nya äventyr med "Kryssaren"

Södertälje Sjösättning
måndag 2 maj 2011 - Södertälje, Stockholms län, Sverige

Sjösättning av båten AnneMone Efter hemkomsten fr Californien väntade båten på att rustas upp och sjösättas. Normalt ligger den även under vintern vid bryggan på vår ö Lökholmen utanför Stockholm. I höstas var det dock dags att lägga upp den på land för att till våren göra en

Södertälje Sjösättning
måndag 2 maj 2011 - Södertälje, Stockholms län, Sverige

Påsk Stockholm
fredag 22 april 2011 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

After recovering from jetleg we enjoying the nice weather in Stockholm and whish all friends a nice Easter Best regards Kurt

Californien USA
måndag 28 mars 2011 - Newport Beach, Kalifornien, USA

Mars 26 2011 Kalifornien Efter att ha landstigit i Fort Lauderdale tog vi in en natt på hotell innan vi flög vidare till vår son med familj i Los Angeles. 3 stora resväskor deponerades på hotellet i Fort Lauderdale eftersom vi kommer tillbaka hit på returresan till Stockholm. Vår

Karibiska övärlden

Mars 15 2011 Karibien Vi har nu avverkat Barbados, St Barth och befinner oss vid ön Jost Van Dyke, i Jungfruöarna som tillhör England. Vår resa börjar närma sig slutet och vi har 2 sjödagar kvar innan vi återvänder till Fort Lauderdale, varifrån vi avreste för 73 dagar sedan. Det har