Manila thrilla

lördag 12 mars 2011 - tisdag 19 april 2011

Återigen går resan öster ut. Vart exakt vet jag inte ännu.... startpunkt bangkok, vidare Manila och hem samma väg. Därimellan, bad, sol, strand, sköna människor, dyk och en massa skoj. Följ me!

8. Pekingsflygplats e trist
tisdag 19 april 2011 - Peking, Kina

Så, då var man på väg hemåt mot Europa. I väntan på nästa flyg sitter vi på flygplatsen i Peking. Riktigt riktigt tråkigt. Överaskande dyrt också. Lite mer än arlanda och maten var under all kritik (cornflakes och en kopp te för 100SEK). Jaja...vi ska ju inte vara kvar i all evighet,

0scar i Manila thrilla
7. Spring, spring, spring!!!
lördag 16 april 2011 - Bangkok, Thailand

Hallå, hallå, Resan till Bangkok var en rysare vill jag lova. För att ha en extra dag på Siquijor och slippa sova i Cebu City eller Manila, så valde vi att boka 2 flygningar den 15e. Det var gott om tidsmarginal. Men givetvis e flyget försenat. Ingen personal säger ngt, så nervöst fick

6. Resdag till BKK.
fredag 15 april 2011 - Cebu City, Centrala Visayas, Filippinerna

Hello. Dax för resdag. Vi har gått upp i ottan och åkt 5h båt till Cebu City, där vi nu går runt och mest ögonshoppar, Modet stämmer inte riktigt med det hemma, och inte storlekarna heller så det e inte mkt som man dirket känner skulle kunna vara intressant. Sista dagarna på Coco Grove

5. Soppatorsk i bergen
måndag 11 april 2011 - Siquijor, Centrala Visayas, Filippinerna

hej hej! Siquijor e fortfarnde vår hemvist. Under gårdagens prensentation vid middagsbuffen tittade alla gäster runt vårat bord lite konstigt på oss när dom fick höra att vi varit där i nästan 4 veckor, när normalt vekar vara 3-5 dagar....hahahaha. Vi har sett ett till vattenfall

4. Sipalay. Negros sovande strand
onsdag 6 april 2011 - Sipalay, Västra Visayas, Filippinerna

tjillivippen! Nu har reseledare Oscar,tagit med Åsa 6 timmar med båt och buss till Sipalay, på sydvästra delen av ön Negros. Helt öde strand a la Robinson Cruse. Solnedgångarna har varit sådär som man ser på vykort med en tom strand och himlen i alla palettens färger. Vi hamnade på en