Peru, Equador, Galapagos

lördag 9 oktober 2010 - lördag 20 november 2010

Reser med rosa bussarna till Peru Equador. Äventyret börjar i vackra Peru där vi besöker de märkliga Nazcalinjerna, beger oss in i Colca Canyon och tar en båttur på Titicacasjön. Vi fortsätter med vandring på Inkaleden till magnifika Machu Picchu och avslutar vår resa vid ekvatorn i fantastiska Ecuador. Innan vi åker tillbaka till Sverige beger vi oss på en 5 dagars kryssning till Galapagosöarna

Tillbaka i Quito
lördag 20 november 2010 - Quito, Pichincha, Ecuador

fredag 19 november 2010 Dagen tillbringades på ön Isadore. En vandring på Interpretation center samt vandring i staden. Vid lunch var det dags att ta oss till flygplatsen, vilken inte var samma som vi kom till i måndags. Efter ankomst till Quito besökte vi en restaurang med tapas och fri

dag 4 Galapagosöarna
torsdag 18 november 2010 - Isabela, Galápagosöarna, Ecuador

2010-11-18, Torsdag Dagen gick i turistfällans tecken. Vi tog våra Zodiaks efter frukost in till hamnen i Puerto Ayora ( staden på ön Santa Cruz) Därifrån åkte vi buss till mitten av ön ( ca 1 mil) för att besöka reservatet för jättesköldpaddor. Det var verkligen jättar. Vi mötte

Galapagos dag 3
onsdag 17 november 2010 - Isabela, Galápagosöarna, Ecuador

2010-11-17, Onsdag Sovmorgon. Hyttmegafonen startade först kl 7 och meddelade att ”sälarna” skulle upp på överdäck och förbereda sina vattenlekar varefter frukosten skulle serveras – rena lyxbuffén som vanligt serverad av ett 10-tal servitörer. 8 blev det avfärd från båten Sankta

Galapagos dag 2
tisdag 16 november 2010 - Galápagosöarna, Ecuador

Tisdagen den 16 november Fm Sankt Bartolomeo. Fick gå upp tidigt för före frukost kl 07.15 skulle vi snorklare hämta utrustning för detta. Jag hämtade snorkel simfötter och våtdräkt och åt sedan frukost. Tjalle tvärvigg ville inte snorkla! Efter en gedigen frukost åkte vi med våra

Måndagen den 15 november
måndag 15 november 2010 - Quito, Pichincha, Ecuador

Måndagen den 15 november Jo vi har kommit fram till Galapagos efter en smått hysterisk flygplats i Quito. Jag satt bredvid en Galapagosbo som pratade bra engelska. han sade att måndagar brukar vara så här. Han hade förresten svenska släktingar. hans morfarvar från Sverige och hade starat