ElCamino

fredag 27 augusti 2010 - onsdag 15 september 2010

Vi cyklar ElCamino, Pamplona - Santiago de compostela under 17 dagar.

katedralen
söndag 12 september 2010 - Portomarín, Galicien, Spanien

Vaknar i tat dimma o cyklar ivag vid 09.30 efter aggfrukost vid koksbord. Liten mysig vag men i den varsta getostlukten. Ser den lilla nunnan igen som vi sett flera ganger tidigare, en riktigt hurtig kvinna. Kommer till ett omrade pa strackan som liknar Sveriges natur. Det blir fler och fler

framme
söndag 12 september 2010 - Santiago de Compostela, Galicien, Spanien

Har 2 dagars semester i santiago. ater gott och strosar och vilar oss infor hemresan pa tisdag. Alla mar bra och aven cyklarna som varit suverana hela resan. Inga bekymmer. Hejra fran Eva, Lena o Lillemor

kvall
söndag 5 september 2010 - Astorga, Kastilien och León, Spanien

Tog in pa ett stalle som var ett stall. Riktigt bra. Cyklade in till Leon o fixade vara biljetter till hemresan. Efter fotografering ar Lena numera medlem i spanska hells angels!!! Efter en del felkorningar tog vi oss ur Leon och borjade trampa mot Astorga. I byn Hospital de Orbigo at vi en god

topp
söndag 5 september 2010 - Manjarín, Kastilien och León, Spanien

Vilken utsikt. Manjarin ligger 5000 km fran Trondheim enl pilen. Det killar i magen nar man tittar ned. Det ar lika jobbigt att cykla nedfor, for handerna, som uppfor for benen. Vi far stanna flera ganger for att kyla ned falgen, jisses. Lite otackt. Nu shoppat frukost for i morgon och kommer att

mera fran oss

Idag vaknade vi av en tupp 05.50 ute pa landsbygden, riktigt trevligt. Utan frukost rullade vi ivag. Kopte frukost i Shagun dar vi handlade av en trevlig man. At frukosten i en solig park. Darefter oandlig grusvag och varmt, 30 grader. Fikade i El Burgo Ranero med apelsin o kaffe. Skont att sitta