Egypten, Hurghada!

fredag 3 september 2010 - torsdag 10 februari 2011

Jag och Maria åker till Hurghada för att första bo och leva, om vi hittar jobb.

Ett snabbt slut på resan!
onsdag 2 februari 2011 - Hurghada, Al-Bahr al-Ahmar, Egypten

Nu är vi båda tillbaka i Sverige i igen efter en vecka med mycket händelser. Demonstrationer satt nämligen igång i Egypten, Cairo som nog de flesta hört som. Till än början kände jag mig lugn för jag tyckte de verkade hålla sig till Cairo. Men några dagar senare blev det bara värre då

Dykningen!!
måndag 24 januari 2011 - Hurghada, Al-Bahr al-Ahmar, Egypten

Hejsan alla dar hemma! Vi har varit och dykt eftersom vi langtade sa starkt efter det. De gick jatte bra vi har kommit underfund med allt och klarar det riktigt bra! Vi var pa samma stalle som sist och hade Said som instruktor och han ar jatte bra, haft honom forut ocksa. Det var valdigt roligt.

Lägenhet fixad!
måndag 24 januari 2011 - Hurghada, Al-Bahr al-Ahmar, Egypten

Nu har vi fixat en lägenhet! Standarden är bra och vi fick ett bra pris där el, vatten och dörrman igår. Det brukar vara ovanligt men vi fick en specialare:) Ikväll ska kontraktet skrivas och vi får nyckeln till var lägenhet! Denna gång skall det inte flyttas något mera utan vi ska bara

Senast aktiv - från Alanya, Turkiet
Hem en svang och tillbaka!
torsdag 20 januari 2011 - Hurghada, Al-Bahr al-Ahmar, Egypten

hej allihopa! REsan har tagit sin borjan igen, forst ska jag borja med att forklara att vi har varit hemma over julen. (orkar inte avsluta och borja resan igen!) Julen var hetlt fantastisk for oss bada! Vi traffade vara vanner och famlijer vi saknade sa mycket och fick en lagom dos av den kalla

Första dagarna i Cairo
torsdag 9 december 2010 - Hurghada, Al-Bahr al-Ahmar, Egypten

Cairo är: högljutt, smutsigt, bullrigt, fattigt (fast billig mat..) så frågar vi maria och svaret skulle bli: JAG HATAR CAIRO. (hihihi) Staden är svår och trafiken är galen! Men vi börjar förstå och tvingar oss över vägen:P Första dagen spenderade vi med en personlig taxiförare