Tanzania trainee

måndag 4 oktober 2010 - söndag 5 december 2010

Two months of a trainee program in Tanzania.

Den gangna veckan
lördag 27 november 2010 - Police Avenue, Kilimanjaro, Tanzania

Mamma landade pa Kilimanjaro International airport i sondags. Mandag till torsdag akte vi pa safari i Lake Manyara, Serengeti och Ngorongoro. Fredagen vilade vi oss och utforskade Arusha. En tjej fran Australien som jobbar pa hotelllet vi bor pa skulle salja egentillverkade grejor pa en marknad

"Semester"
söndag 21 november 2010 - Arusha, Tanzania

Jaha, sa var praktiken i princip slut da. Tidigt (6.30) igar morse akte jag buss fran Lushoto till Arusha. Pratade med en massaj pa vagen. Mtae. Han tycker om att beratta om Jesus for manniskor han moter. Arusha ar Tanzanias tredje storsta stad och ligger vid foten av Mount Meru. Imorgon bar det av

Marknadsdag
söndag 14 november 2010 - Lushoto, Tanga, Tanzania

Gick till stan på förmiddagen. Har inte varit i stan på dagen på söndagar förut, har alltid kommit in sent på eftermiddagen, var rätt kul att gå runt på marknaden. Filtar, jackor, fleecetröjor, skor, ”västerländska” kläder, barnkläder, thermosar, hotpots, bunkar, glas,

Flora i Irente Farm Shop
lördag 30 oktober 2010 - Lushoto, Tanga, Tanzania

Jag skulle följa med Flora hem efter att hon stängt affären, för att se var hon bor, så jag hittar dit på söndag, nar jag och kristina ska dit. Anna-Sila (som också jobbar i affären), Flora och jag gjorde sällskap till vägskälet i första byn på väg mot VP, där Anna-Sila vek av för

Flora i Irente Farm Shop
fredag 29 oktober 2010 - Lushoto, Tanga, Tanzania