Stefan och Margareta

onsdag 22 september 2010 - torsdag 3 mars 2011

Hemma igen!
lördag 9 april 2011 - Orsa, Dalarnas län, Sverige

Sedan precis en månad(9 mars)är vi hemma igen efter en underbar resa. Vi är så tacksamma för allt vi fått vara med om, för alla fina människor vi fått möta och för den inre resa vi också fått göra. Att byta miljö så rejält har varit välgörande och vilsamt. Vi är också

Senast aktiv - från Orsa, Dalarnas län, Sverige
Resan förlängd till 9 mars! Nu i Thailand.
fredag 4 mars 2011 - Thap Tai, Prachuap Khirikhan, Thailand

Sedan den 22 feb. har vi varit i Thailand. Utresan från Cambodja blev något dramatisk, eftersom vår biljett inte längre fanns på incheckningsdatorn i Phnom Penh. "Exchanged" stod det vid den biljett vi beställt och betalt hemma i Sverige mellan PP och BKK. Efter många förvecklingar rusade

Senast aktiv - från Orsa, Dalarnas län, Sverige
Bland khmer- och bunongfolk i Kambodja
torsdag 17 februari 2011 - Dak Dam Commune, Mondulkiri, Kambodja

Den 22 januari landade vi i Kambodjas huvudstad Phnom Penh och där fick vi känna på vilket land vi nu kommit till: massor av människor, trafikkaos, marknader,kungapalats, tortyrfängelse från Pol Pot-tiden m.m. Nästa dag reste vi med minibuss till Mondulkiri, som ligger i höglandsområdet i

Senast aktiv - från Orsa, Dalarnas län, Sverige
Tillbaka i Känguruland och nu på riktigt
fredag 21 januari 2011 - Sydney, New South Wales, Australien

Oj, så fort veckorna går! Redan sista kvällen i Australien! Här har vi bott hos vår goa vän Anna,som jag träffade första gången som 15-åring i Örebro. Sedan snart 14 år är hon gift med en australiensisk man, Tim, och de har fyra härliga barn, Benjamin 12 år, William, 10 år, James, 9

Nu är vi i Ukarumpa på Papua Nya Guinea
tisdag 21 december 2010 - Kainantu, Eastern Highlands, Papua Nya Guinea

Ja, nu är vi verkligen i Ukarumpa! Nästan en hel vecka har gått, sedan det lilla planet med två motorer och sex passagerare tog oss hit från Port Moresby. När jag försökte skriva Ukarumpa här i resdagboken under rubriken "Var är vi nu?" så blev det "Ingen träff" och då föreslog Sören