Tanzania

söndag 3 oktober 2010 - söndag 19 december 2010

Åker till de afrikanska skogarna igen efter 3 år. Denna gången i min sjuksköterskeutbildning för att ha praktik där på Nkinga hospital i 10 veckor. Jag har planer på att utöver praktiken hinna med lite safari och även en sväng till Zanzibar.

December!
torsdag 2 december 2010 - Nkinga, Tabora, Tanzania

Hejhopp! Även så här långt söderut har lite adventsmyskänsla infunnit sig. Vi hittade en liten låda med lite advent och julpynt och har en adventssljusstake tänd här. Vi fuskade lite med att tända ljuset för att hinna baka pepparkakor med Amela och Martina innan de tidigt i fredagsmorse

Hemma igen..
lördag 20 november 2010 - Nkinga, Tabora, Tanzania

..och nu är det knappt 3 veckor kvar här! Vi har nu varit iväg på en safari som hette duga! Tre dagar blev det, Lake Manyara, Ngorongorokratern och Tarengire. Det blev inte riktigt the big five, men näst intill. Hade det varit att man skulle se gepard istället för leopard så skulle det vara

Snart på väg mot nya äventyr.
onsdag 10 november 2010 - Nkinga, Tabora, Tanzania

Hej! Nu är det ett tag sen sist, men jag har inte prioriterat den här resdagboken. Dessutom är det verkligen till och från hur internet fungerar och när det inte fungerar blir jag bara irriterad så då struntar jag i det och istället tar en svettig promenad här ikring. Nu är det ganska

Nu blir det fredagsmys.
fredag 22 oktober 2010 - Nkinga, Tabora, Tanzania

Ännu en vecka har gått, jag sitter fortfarande i afrika och har det gott. Jag börjar känna mig mer och mer hemma på sjukhuset. Denna veckan har vi varit på kirurgen och operation. Det har varit spännande. Läkaren som har rondat denna veckan är dock inte någon favorit.. Det finns de som

Lite fruktsallad kanske?
lördag 16 oktober 2010 - Nkinga, Tabora, Tanzania

Nu är det helg igen! Första hela veckan på Nkinga har gått fort. Förra helgen tog vi det riktigt lugnt och spanade in den lilla lokala marknaden. I veckan har vi koncentrerat oss på förlossningsavdelningen och jag har tagit hand om de nyförlösta barnen. Det är spännande och för det