Exjobb i Kina

måndag 27 september 2010 - lördag 27 november 2010

Nu bär det snart av till Kina igen! Beijing är det som gäller denna gången och det blir jag och Linnea som åker tillsammans. Två månader stannar vi, Tobias kommer och hälsar på sista veckan ungefär. Exjobbet kommer på plats att bestå av intervjuer med planerare och andra engagerade och ämnet är "planerarnas barnperspektiv" och litteraturstudier inom ämnet. En del observationer kommer också att genomföras är det tänkt. Sådana är planerna och vill ni följa mig här på resdagboken så får ni gärna det såklart! Har även en blogg, bramera.worldpress.com , men det är inte säkert att den kommer att fungera i Kina vad jag förstått. Vi hörs! :)

Hemma!
tisdag 30 november 2010 - Peking, Kina

Nu är jag hemma igen, i vår nya fina lägenhet. Trevligt att träffa så många på adventsfikan hos mamma i söndags! Återgår nu till min vanliga blogg igen, när vi är i öppna tillåtande Sverige :) http://bramera.wordpress.com/ Kram på er alla och kul att så många följde bloggen

Sista kvällen
lördag 27 november 2010 - Peking, Kina

Så var sista kvällen till ända och sista dagen har påbörjats. Linnea har åkt till flygplatsen och jag och Tobbe har bara lite duschning och fix kvar här innan vi ska packa det sista och checka ut. Flyget går dock inte förrän ikväll, så vi hinner ett sista besök på glasögonaffären

Tobbe är här!
måndag 22 november 2010 - Peking, Kina

Helgen fylldes med mängder av saker, och så lär det fortsätta hela veckan tills vi lämnar kina sent på lördag kväll. I fredags var jag lite spänd och nervös och ville inte stanna här på rummet speciellt länge och vänta på att klockan skulle bli mycket, jag åkte istället ut till

Bilder i facebookalbum
onsdag 17 november 2010 - Peking, Kina

Nu har jag igen lyckats få upp lite bilder på Facebook! Här är en länk som jag hoppas det funkar att följa: http://www.facebook.com/album.php?aid=554461&id=885980443&l=c25935cc9b Är hemma på hostelet idag igen, riktigt vrålförkyld. Usch och fy, men har försökt kurera mig med

Förhyyyld
tisdag 16 november 2010 - Peking, Kina

Jag har fått någon typ av akut-förkylning inneboende i min kropp. Måste vara något med kontoret, för förra veckan när jag var där (är inte där så ofta...) blev jag ju också förkyld. Den gången var det någon smidigare variant dock för nu blev jag typ helt däckad på bara några