JORDEN RUNT!!!

onsdag 5 januari 2011 - måndag 20 juni 2011

Den 5:e januari lamnade vi Sverige for att aka jorden runt...Vi borjar resan i Australien for att fa en lagom dos av storstad, vildmarksaventyr och barbeque for att sen aka vidare till Malaysias oar med ett kort besok i KL. Sen vantar Filippinernas kritvita strander och farglada korallrev. Vi flyger sedan vidare till Japan for att tagluffa runt bland landets storstader med alla dess skyskrapor och tempel. Vi avslutar var asienturne med en tur till Kina for mat, kultur och shopping, shopping, shopping! Med en enkel flygtur over Stilla havet landar vi sedan i Los Angeles for att folja kusten norrut till San Fransisco, harifran fortsatter vi ner till Karibien dar Cuba och Dominikanska Republiken vantar. Vi ser har fram emot lugna dagar med god mat och laskande drinkar. Som avslutning pa det hela toppar vi jorden runtresan med fem dagar New York! Folj garna med oss pa resan har pa Resedagboken och tveka inte for att kommentera vara inlagg eller fraga efter tips! / Martin och Thania

Våra sista dagar...
måndag 20 juni 2011 - New York, USA

Då var det dax för det sista inlägget...för den här gången! Efter Kuba åkte vi vidare til Dominikanska Republiken, där reste vi runt och klarade av 5 stopp på två veckor. Boca Chica - Las Terrenas - Puerto Plata - Sosúa - Santo Domingo. Det började med att vi fick regnoväder i över

Cuba...cubana!?

Hej igen, da var vi tillbaka...att fa komma till Kuba hade vi sett fram emot lange, dels for att det ar ett spannande land som skiljer sig mycket fran alla vara tidigare lander vi besokt pa var jorden runt resa. Men framfor allt for att vi skulle fa resesallskap av var kara van Viktoria! Vi

US and A

Hallo Sverige! Tillgangen pa internet har inte varit sa jattebra den senaste tiden, sa har kommer tva nya inlagg om vara senaste destinationer, USA och Cuba. Vi gillade Californien jattemycket och 8 dagar (pga flygforseningen) var alldeles for lite. I LA bodde vi i downtown Hollywood. Tyvarr ar

Sista dagarna i Kina
lördag 7 maj 2011 - Hongkong, Hongkong

Nu har vi antligen kommit fram till Los Angeles... men 24 timmar forsenade! Vi hade en mellanlandning i Kina pa vagen till LA, dar forsta flyget var forsenat vilket gjorde att vi missade vart andra flyg. Vi fick darfor spendera 24h pa ett gammalt slitet hotell i vantan pa nasta flyg :( Pa dem har

Senast aktiv - från Malmö, Skåne län, Sverige
Ett softsleeper- och tre hardsleeper-tåg senare...
torsdag 28 april 2011 - Guilin, Guangxi, Kina

Nu sitter vi har pa vart hostel i Guilin och har precis raknat ut att vi precis spenderat ca 70 timmar pa tåg under de senaste veckorna. Tåg ar det enklaste och billigaste sattet att resa runt i Kina. Men mecket med det hela ar att biljetterna slapps bara nagra dagar innan avgang och det ar