Kryssning

lördag 5 februari 2011 - söndag 6 mars 2011

Flyger från Arlanda till Sydney den 5 feb. Kryssning 23 dagar med Diamond Princess från Sydney den 8 feb till Peking (Xingang)den 3 mars. Flyger hem från Peking den 6 mars.

I´m gonna shop til i drop...
lördag 5 mars 2011 - Peking, Kina

Efter en hård dag på Silk Market sitter vi i hotellets Happy Hour bar (som ingår = gratis!!). Resväskorna är sprängfyllda och övervikten ett faktum! Men, men, sånt är livet... Snart en ny Pekinganka kanske? I morgon flyger vi hem. SLUT! Puss & Hej

Peking
fredag 4 mars 2011 - Peking, Kina

Peking 4 mars När vi var på väg mot den Förbjudna staden i går gick vi och pratade om hur vi skulle ta oss till Kinesiska muren i dag. Och som en gåva från ovan dök det upp en kille som frågade om vi var intresserade av en privat tur just dit. Det var vi! Så i morse kl 9 blev vi

I land
torsdag 3 mars 2011 - Peking, Kina

Torsdag den 3 mars Nu har vi klivit i land och befinner oss på hotellet i Peking. Äntligen kontakt med internet igen… Efter Nagasaki har vi varit i Shanghai och Dalian och haft några lata dagar till ombord. Vädret i Shanghai var ganska trist och mulet, men vi knallade runt och tittade på

Nagasaki
söndag 27 februari 2011 - Nagasaki, Nagasaki prefektur, Japan

Söndag 27 februari, kl 13.15, 17 grader och ganska soligt I går var vi i Nagasaki. Total kontrast mot Taiwan! Nagasaki var rent och oerhört välordnat. Dessutom hade vi tur med vädret, det var strålande sol och 20 grader varmt. Folk var extremt hjälpsamma, vilket vi fick erfara när vi hade

Taiwan
torsdag 24 februari 2011 - Taipei, Taipei, Taiwan

Torsdag 24 februari, kl 18.26, 20 grader, moln och lite regn Vi känner vad vi vet inte någon som har varit i Taiwan – nu förstår vi varför! Nej då, så illa var det inte. Men Taipei, för att inte tala om Keelung, där båten la till, var väldans smutsigt (inte skräpigt, utan svart av