Jorden runt

söndag 17 januari 2010 - måndag 22 mars 2010

Efter många månaders slit har vi äntligen jobbat oss till vår drömresa runt jorden. Resan startar den 17 januari från Umeå flygplats och efter en hotellnatt på Arlanda lämnar vi Sverige och startar vårt äventyr i Kuala lumpur/Malaysia.

Hemma igen
onsdag 23 mars 2011 - Umeå, Västerbottens län, Sverige

Hej alla kära reseanhängare! Nu har både jag och Elin kommit hem i säkert förvar. Tidsskillnaden har jämnats ut och livet har återgått till det normala. Vi båda är glada över att komma hem till våra nära och kära med alla härliga reseminnen. Trots de få sista inläggen hoppas jag

Alskar New York!
lördag 19 mars 2011 - New York, USA

Vi har nu varit har i tva dagar och vi ar helt foralskade i New York. Vi har sett frihetsgudinnan, times square, central park och akt tunnelbana. Saklart har vi varit uppe i Emipire state building. Imorgon blir det se ground zero och kanske kika in pa ett lite haftigt museum vi har har precis vid

Sista dagen i NZ.
tisdag 1 mars 2011 - Auckland, Nya Zeeland

Idag har vi varit ute pa Waiheke Island, en o belagen 35 minuter med farja utanfor Aucklands hamn. Dagen har varit solig och jag och Elin har verkligen forsokt fanga alla solstralar ut i det sista, de kommande tre veckorna i USA kommer inte vara lika roliga for brannan som de tidigare veckorna.

Sista dagen pa NZ-turen
lördag 26 februari 2011 - Auckland, Nya Zeeland

Vi ar nu tillbaka pa vart alskade base i Auckland. Vi har varit pa ett langt aventyr pa den norra on i sex dagar och under dessa dagar har vi hunnit med sa otroligt mycket. I onsdags var vi pa den grymmaste dagen pa hela Nya Zeelandstrippen. Vi borjade morgonen med ett dopp dar en varm och en

Jordbavning, vulkanpooler och sagan om ringen natur.
onsdag 23 februari 2011 - Rotorua, Bay of Plenty, Nya Zeeland

Vi har nu kommit till fram till Rotorua, andra dagen pa varan tur. Vi ska alleles snart aka ivag pa rafting i en grym fors, forsranning med andra ord. Vi har overlevt jordbavningen eftersom vi inte var i narheten av Christchurch. Dock har varken min eller elins mobiltelefoner nagon tackning