Pravara 2

torsdag 28 oktober 2010 - fredag 4 mars 2011

Samma plats och samma arbete men nu som gästprofessor. Det är roligt att vara tillbaka. Vilka äventyr kommer jag möta den här gången. Från Sverige den 28 oktober till Mumbai. Två dagar stadsvandring sen med bil till Loni/Pravara 31 oktober. Arbetet börjar 1 november.

Sista söndagen för den här perioden
lördag 26 februari 2011 - Bopnemtabad, Maharashtra, Indien

Hej mina killar, tjejer syster och vänner Det har inte blivit mycket korrespondens den här perioden och nu är jag snart på väg hem. En arbetsdag återstår och det är på måndag, på tisdag packar jag, på onsdag reser jag till Mumbai och på fredag 5,25 flyger jag hem. Fyra månader har

Tennis-söndag
söndag 12 december 2010 - Bopnemtabad, Maharashtra, Indien

Köpte tennis racket i Mumbai, det finns ju tennisbana utanför mitt fönster, kanske någon spelar så tänkte jag!! Lite tur ska man ha, ett gäng tandläkarstudenter spelar och där får jag vara med. Det är jättekul och jag börjar komma in i tennisen igen. Man spelar dubbel, turas om 2-6

FRO registrering
tisdag 9 november 2010 - Ahmednagar, Maharashtra, Indien

En vecka har gått och inom 15 dagar måste jag registreras hos polisen, annars blir det böter. Det har jag inte gjort tidigare. Men det är antagligen för att jag är gäst professor nu. En veckas planerade, stora bilen kördes fram och så kom jag till polisen i Ahmednagar idag. Nej, du