Thailand BABY

tisdag 9 november 2010 - onsdag 1 december 2010

Via CPH, Bangkok och Phuket... Ut på öarna,spana sjökossor, titta på färgglada fiskar... för att sedan ta en sväng förbi Langkawi....

Negombo - Vårt första riktiga möte med Sri Lanka
torsdag 10 mars 2011 - Kandy, Centralprovinsen, Sri Lanka

Tre timmar, tops av sömn senare var det dags att ta sig upp och möta förmiddagen på Negombo town. Fullt bestämda var vi, att inte låta Jet-lagen segra och komma in i Sri Lanka time (som för övrigt är något så lustigt som GMT+5,5, alltså fyra och en halv timme före oss). Upp, på med

På resa ner - Köpenhamn -Köpenhamn - Frankfurt - Colombo - Negombo
onsdag 9 mars 2011 - Negombo, Västprovinsen, Sri Lanka

Vår resa denna gång började på morgonen med en tidig uppstigning och slutgiltiga kontrollen att vi hade allt – pass, pengar, piljetter och allt annat man behöver. Ut till bussen, vidare i tåget, klart underklädda i thailändska fiskarbyxor och en vanlig överdragströja. Kallt, och tur att

Senast aktiv - från Malmö, Skåne län, Sverige
Bilderna från resan - Finner ni här!
torsdag 9 december 2010 - Tomtbod, Gotlands län, Sverige

Nu har vi varit hemma i två veckor. För att inte kylan ska ta död på oss har vi nu tillbringat en dag med att gå igenom bilderna från resan. Vi har lagt upp ett urval av dem på: [link url=http://www.olasror.se/thailandmalaysia2010/index.html]HÄR finns bilderna[/link]

Höga Hus och ont i fötterna

I morse vaknade vi utvilade och redo att göra stan och dess sevärdheter – främst var vi inriktade på KL tower (telekom masten) och KLCC (Petronas tornen/tvillingtornen i Entrapment). Vi gav oss iväg till fots, siktade på KL tower, dock visade sig när vi gått ett bra tag att vi hamnat på

Höga Hus och ont i fötterna