Resa under föräldraledigheten hösten 2011

onsdag 7 september 2011 - tisdag 6 december 2011

Hösten 2011 planerar vi att båda vara föräldralediga med vår son Elis. Om Elis mår bra så tänkte vi fara ut och resa tillsammans hela familjen. Vi vill återvända till Nya Zeeland och hälsa på vänner där. Vi funderar på att hyra bostad en längre tid på norra nordön i början och sen att hyra bil med bilbarnstol och fara söderöver. Att besöka platser vi inte varit på under tidigare resor.

En liten sammanfattning av resan
tisdag 13 december 2011 - Avesta, Dalarnas län, Sverige

Nu har vi varit hemma en vecka. Vi är så glada att vi kom iväg på resan och att allt gått så bra! Det vi uppskattar mest är att ha fått ett tillfälle att vara tillsammans hela familjen under 90 dagar. Och under den tiden hunnit uppleva så mycket roligt ihop. Vi måste ge en stor eloge

Otago regionen och sluttampen
tisdag 29 november 2011 - Dunedin, Otago, Nya Zeeland

Vi har besökt tre olika delar av Otago regionen: Vi fick stuva om lite i de tidigare planerna där eftersom det var en Elton John konsert i Dunedin som gjorde att vi inte kunde hitta något boende där med kort varsel. Stor artist och sen invigde de en ny arena också så det var mycket folk som

Kryssning i Milford Sound
söndag 20 november 2011 - Te Anau, Southland, Nya Zeeland

18-19 september gjorde vi en övernattningskryssning via Real journeys. Vi åkte buss från Te Anau, de hämtade upp oss där vi bodde. Vi hade sån tur att damen vi hyr stugan av lät oss ha kvar våra saker i stugan (vi hyrde innan och efter kryssningen) och hade bara dagspackning med plus

The Catlins & Fiordland
tisdag 15 november 2011 - Te Anau, Southland, Nya Zeeland

The Catlins var ett vackert och spännande område som vi gärna åker tillbaka till igen! Vi var bland annat till Curio Bay där det finns en fossilerad urskog 180 miljoner år gammal som syns vid lågvatten. Häftigt! Det hela gjorde sig dock inte särskilt bra på bild, det var på nära håll

En månad på sydön
lördag 5 november 2011 - South Bay, Canterbury, Nya Zeeland

Vi spenderade 3 dagar i Picton efter att ha åkt över med färjan till sydön. Vi bodde på ett vandrarhem som hette Sequoia Lodge. Det fanns ett separat radhus med rum med toalett och liten kokvrå som passade oss perfekt. Det var en mysig och familjär känsla här och kl 20 varje kväll

Resa under föräldraledigheten hösten 2011

181 Bilder 23 Besökta platser 23 Dagböcker