OZ NZ

tisdag 14 december 2010 - tisdag 25 januari 2011

Hemresa
söndag 23 januari 2011 - Melbourne, Victoria, Australien

Nu är väskorna packade och strax åker vi till flygplatsen och börjar den långa resan hemmåt. Till Singapore 8h flygtid och därefter Singapore - Köpenhamn 13 h. Så på tisdag morgon vid sju tiden beräknar vi vara i Köpenhamn. Håkan kör oss till flyget, kanske har vi övervikt i våra

Åter i Melbourne
fredag 21 januari 2011 - Melbourne, Victoria, Australien

Hej ni där hemma.. Nu är vi tillbaka i Melbourne och blir här tills på måndag då vi reser hem till Sverige. Vi har sett stora albatrosser i Kaikoura och det är stort. Häls Lisbeth o Gustav

Träff
fredag 21 januari 2011 - Melbourne, Victoria, Australien

Lena, Anne och Elena m fl. Ni ska få se bilder så ni storknar.... Träff när den andra resenären är tillbaka. Kan ni redan nu hitta ett gemensamt daturm om ca en månad. Kram Lisbeth

Stor besvikelse
tisdag 18 januari 2011 - Motueka, Tasman, Nya Zeeland

Stor besvikelse, var dagstur, Gannet tour, som vi sa har sett framemot, ar installd pga daligt vader. Har osregnar och kraftig vind, det blir troligen vadret de sista dagarna innan vi reser hem, Vi har ytterligare en tur inplanerad, pa torsdag far se hur det blir med den Hals Lisbeth o Gustav

Franz Josef Glacier
lördag 15 januari 2011 - Westport, West Coast, Nya Zeeland

Idag har vi lämnat inlandet för att komma ut till kusten. Kusten i det här fallet dramatiskt höga berg och har två glacier, och vi stannar vid den andra, söderifrån räknat, Franz Josef Glacier. Återigen har vi när vi lämnade Wanaka tagit oss igenom ett pass, Lindis pass, men den här