På tur med Liv

torsdag 23 december 2010 - onsdag 23 februari 2011

Landar i Sydney på julafton. Det bli vänner å vin samt lite rundresa i landet down under. 14 Januari åker vi tillbaka till Singapore. Sedan bär det av till Bali, Lombok och Gili eller mot Thailand. 23 februari åker vi hemåt igen

Det riktiga Thailand
torsdag 10 februari 2011 - Ko Lanta Yai, Krabi, Thailand

Lyssnade på en intressant konversation idag och har sedan gått och funderat. Konverationen handlade om det "riktiga" Thailand.   I det riktiga Thailand finns inga barnstolar på restauranger för i det riktiga Thailand sitter folk på golvet och äter.  I det riktiga Thailand kan man gå på en

Livet på Lanta!
måndag 7 februari 2011 - Ko Lanta Yai, Krabi, Thailand

Vila!, Ja man kan ju inte påstå att vi gör så många knop här nere.. Vi vaknar vid tio, äter frukost på något av våra favvoplats ställen. Brukar bli lite ägg,bacon, kanske korv, apelsinshake, kaffe, gott bröd, ost mm. Sedan ringer vi vår privata tuktuk chauför Mon o åker o lägger

Singapore
fredag 14 januari 2011 - Singapore, Singapore

Vi har redan lämnat Singapore och dess goda restauranger men ville skriva ett litet inlägg från Singapore ändå. Typ... Vi hade det gött i Singapore och lämnade Anders och Ingalill vind för våg (nästa) när de for hem till Sverige. Själva åkte vi till Thailand. 3 veckors semester var

Lifeguards på Bondi beach
onsdag 12 januari 2011 - Bondi Beach, New South Wales, Australien

Livvakterna Anders å Ingalill gjorde sitt jobb medan the lifeguards gjorde sitt. 2 förvirrade turister slogs nästan mot stenarna och livräddarna fick kämpa hårt. Vi har sett kändisarna från TV in action! Vi drog till barnpoolen och badade där. Vi må va tuffa och coola men inte

Lifeguards på Bondi beach
onsdag 12 januari 2011 - Bondi Beach, New South Wales, Australien