Min första långresa - Sri Lanka

fredag 17 december 2010 - torsdag 6 januari 2011

Packar och planerar...3 veckor så långt hemifrån kräver lite förberedelser..Dessutom ser det ut att bli cirka 25 grader och regn den förste veckan...inget vidare, men kan vara skönt att sitta på balkongen under tak och läsa bra böcker och spela spel. Och jag tar naturligtvis även med mig datorn...Ni kommer att kunna följa vår resa här. 16 timmar tar det för oss att åka dit. Vi åker klockan 16.00 på fredag.Mellanlandar i London och får vänta i 3.5 timmar där. Därefter direkt till Colombo dit vi anländer klockan 13.00 på lördagen. Stödstrumpor är inhandlade, så nu gäller det bara att övertyga Kenneth att han ska använda sina....

Fantastiskt duktig chaufför med AC bil i Negombo
tisdag 25 januari 2011 - Sri Lanka

Eftersom trafiken är så hysterisk på Sri Lanka kändes det behagligt att färdas runt ön med en duktig chaufför som vi kunde lita på! Vill gärna tipsa om er om honom om ni befinner er i Negombo med omnejd. Han heter Shantha och har tel.nr 0723588907.

Hemma...
fredag 7 januari 2011 - Sri Lanka

Hemma! Tisdag den 5 januari var vår sista dag på Sri Lanka (för denna gång..) Det är en hel del saker som återstår att se och göra på denna fanastiska ö, så jag kan garantera att jag återkommer! Sista dagen skulle vi åka en båttur på kanalen in i djungeln. Shantahe körde oss till

Shanika var har!
onsdag 5 januari 2011 - Sri Lanka

Onsdag den 5 januari Pa mandag eftermiddagen klockan 16.oo hamtade vi mitt fadderbarn Shanika I Negombo town. Vi trodde att det var hon och hennes bror som skulle komma, men aven hennes mamma och pappa var med. Det var pa sitt satt bra, for det visar att de bryr sig mycket om att det ska ga bra

Stranddag
måndag 3 januari 2011 - Sri Lanka

Måndag 3 januari Igår blev det en stranddag. Det blåste en hel del, men det var härligt! Det har blivit mycket bilåkande, men de sista dagarna tänkte vi spendera här hemma. Jag skulle vilja se templet i Badulla och ta en tur till Trincomalee, men det får bli nästa gång jag kommer

Söndag 2 januari 2011
söndag 2 januari 2011 - Sri Lanka

söndag den 2 januari 2011 Det är en del jag missat att skriva. På juldagen besökte vi ett barnhem som Bosse och Mallika varit på flera gånger förut,.De har hjälpt dem med lite pengar till att måla om och skaffa nya madrasser. Vi hade tagit med oss en massa tuggummi från Sverige som