Agadir
lördag 8 januari 2011 - Agadir, Souss-Massa-Draâ, Marocko

Vi tyckte vi borde ladda upp med lite sol och salta bad innan vi tar itu med snöskottningen hemma sa vi tog bussen fr Marrakesh till AGADIR. Vi har verkligen fatt uppleva Marocko och ar helnöjda med den organiserade delen som slutade idag. Vi har sovit under stjarnorna i Sahara, vandrat i bergen,

Atlasbergen
fredag 24 december 2010 - Azrou, Meknès-Tafilalet, Marocko

Vi har nu upplevt både regn, hagel o snö uppe i bergen; ca 5-10 grader och lika dant inomhus. Men ikvall har vi lyckats hitta lite vin och öl. så nu blir det fest med det supertrevliga reskamraterna. GUD JUL Kram Lena

Fez
måndag 20 december 2010 - Larache, Tanger-Tétouan, Marocko

Hela dagen har vi vandrat runt i ett högst verkligt levande o doftande Tusen och en natt; Medinan, gamla stan i Fez. Ett osannolikt virrvarr av trånga grander helt omojligt att hitta pa egen hand, 300 hektar med 150 000 inv och inga bilar. Världens storsta urbana bilfria omr. Vi bor i ett

Larache
lördag 18 december 2010 - Larache, Tanger-Tétouan, Marocko

Nu har vi tagit bussen fr det myllrande o doftande Tanger till en lugnare semesterort vid atlantkusten. Robert o jag bor inhysta i en famlj och disponerar ensamma ett vaningsplan i en central lagenhet. Vi har tva stora vardagsurm med ca 30 meter vaggsoffor och lika manga kuddar, tva gigantiska

Tanger
lördag 18 december 2010 - Larache, Tanger-Tétouan, Marocko

Vi kom till Tanger m taxi fran gransen mellan Marocko och spanska Ceuta. Chaufforen kunde inte ett ord engelska, franska eller spanska och hade ingen aning om var hotellet fanns, verkade knappt ha varit i stan. Efter en del snurrande blev vi lotsade av en annan taxi till hotellet. Ett alldeles