Japan och Australien

måndag 3 januari 2011 - torsdag 31 mars 2011

3,5 veckor i Japan och ca 2 måander i Australien!

Avslutning...
måndag 28 mars 2011 - Melbourne, Victoria, Australien

Hej och hejdå... Snyft! Vi visste alla att denna dagen skulle komma tillslut. Men vi har försökt att inte tänka på det. Dagen då vi sitter med bara 2 dagar kvar på vår underbara resa. Det är inte helt utan vemod vi skriver detta inlägg. Men vi är faktiskt mest glada över att få åka

Adelaide, Great ocean road, Melbourne... Fulla britter
torsdag 17 mars 2011 - Melbourne, Victoria, Australien

Hejsan! Det var några dagar sen sist, och mycket har hänt! Vi lämnade Canberra för adelaide. Efter 18 timmar på bussen anlände vi till en stad som på många sätt är jämförbar med Malmö. Ungefär lika stor stadskärna och med liknande puls. Dock till skillnad från hemstaden så är det

Canberra

Hej svejs! Vi har nu spenderat nagra dagar i Canberra. Det ska forestalla en huvudstad men kanns mer som en liten smastad pa landet. Inget ont om det utan det ar mysigt, bara inte vad man forvantar sig! Vi har varit kulturella nastan dagligen, gatt pa manga museer (alla ar gratis!. Varit pa lite

Sydney
söndag 27 februari 2011 - Sydney, New South Wales, Australien

Hej igen! Vi ar nu tillbaka i Sydney efter 2 ars hard vantan. Det kanns fantastiskt skont att vara tillbaka! Har redan som de glada turister vi ar varit nere och sagt hej till bade operahuset och Harbour bridge! Men forst och framst vill vi beratta om Blue mountains. Denna enorma och naturskona

Newcastle

Hej! Nu ar vi inne pa sista dagen i Newcastle. Vi har hunnit med en hel del faktiskt! Igar var vi pa vinprovning i Hunter Valley, och pa kvallen var vi pa en pub som hade "open mic" sa Hampus anmalde sig! Han var jatteduktig! Foljande latar spelades i korrekt ordning: Celtic ray/v. Morrison Sweet