Vår resa till Minou

måndag 20 december 2010 - torsdag 6 januari 2011

Välkommen att följa med oss på resan till vår dotter och lillasyster.

Snart hemresa
onsdag 5 januari 2011 - Peking, Kina

I måndags kväll kom vi tillbaka till Beijing. Vi har haft två hektiska dagar då vi prutat och shoppat och prutat och shoppat. Nu är vi helt slut, så det ska bli skönt att åka hem imorgon. Det var roligt att ni ville följa oss på vår resa till Minou!

Gott Nytt År
lördag 1 januari 2011 - Guangzhou, Guangdong, Kina

Gott Nytt År till er alla! Igår besökte vi barnhemmet där Minou bott. Jag var lite nervös innan, men det gick bra. Det var ett fint barnhem och vi är glada att vi fick möjlighet att besöka det. På kvällen åt vi middag på uteserveringen på vår favoritrestaurang. Idag gick vi till en av

Full rulle
onsdag 29 december 2010 - Peking, Kina

Nu har det gått två dagar sedan vi fick Minou! Första dagen som tvåbarnsföräldrar var det ganska lugnt. Men idag har vi fått springa. Minou är en busig och bestämd liten tjej. Hon är en riktig liten yrhätta, så det är full rulle hela tiden. Timea är hennes stora idol och hon härmar

Den stora dagen!
måndag 27 december 2010 - Guangzhou, Guangdong, Kina

I morse började det pirra i magen, det kändes att den stora dagen var inne! Men innan vi fick träffa Minou skulle vi först åka till supermarket och shoppa och sedan åka på en liten sightseeingtur i Guangzhou. Efter lunchen var det sedan dags att bege oss till adoptionsmyndigheten där

Till Guangzhou
söndag 26 december 2010 - Guangzhou, Guangdong, Kina

Igår kväll tog mamma och jag tunnelbanan genom Beijing för att träffa våra vänner som precis kommit till Beijing med sina nya familjemedlemmar. Det var underbart att se dem! Vilka goa killar!!! Idag flög vi till Guangzhou. Det var en härlig känsla att komma ut på flygplatsen och känna