jordenruntresan

fredag 11 februari 2011 - torsdag 14 april 2011

Resan går från Arlanda via Bangkok till Singapore. Därifrån fortsätter vi till Australien med Sydney som första anhalt. Vi reser vidare till Blue Mountains, Surfers Paradise vid Guldkusten, Ammamoor utanför Gympie. Från Brisbane flyger vi sedan till Cairns och sedan tillbaka till Brisbane och vidare till Fiji. Efter 17 nätter på Fiji bär det av tillbaka till Brisbane för vidare befordran till Auckland, Nya Zeeland där vi hoppas se så mycket som möjligt av Nordön på 10 dagar. Från Auckland blir det sedan en 12-timmarsflygning till San Fransisco där vi stannar några nätter. New York blir nästa stopp och vi flyger hem med SAS därifrån och hoppas att våren har kommit till gamla Svedala då.

New York Dag 3
onsdag 13 april 2011 - New York, USA

13 april Oj, vad tiden har gått fort det är mer än 2 månader sedan vi lämnade Sverige. Vi har nu kommit till sista etappen och sitter på Newark´s flygplats i väntan på hemärd via Oslo. Vi hann med lite sista minuten shopping, vi gick in på Macy´s och gick ut nästan lika fort igen.

USA Sammanfattning
onsdag 13 april 2011 - New York, USA

13 april Kort sammanfattning USA USA var ju ett nödvändigt ont för att få flygbiljetten att fungera hela vägen. San Francisco var en trevlig överraskning, inte alls lika ogästvänligt som t.ex. Los Angeles och och New York. Vi träffade på många trevliga San Fransciscobor och ingen

New York dag 2
tisdag 12 april 2011 - New York, USA

12 april Ringde till SAS och fick reda på att vi får åka med SAS via Oslo imorgon. Så det innebär att vi i alla fall får 2 timmar extra här om inte flighten är överbokad och det behövs folk som stannar. Då kan vi tänka oss att frivilligt stanna. Vi köpte en sightseeingtur imorse den

San Francisco Dag 4
måndag 11 april 2011 - San Francisco, Kalifornien, USA

11 april Klockan ringde olidligt tidigt så att vi skulle vara på flygplatsen i tid. Incheckningen tog bara några minuter när man väl hittade oss på flighten. Men SEN, har aldrig sett en så lång kö till säkerhetskontrollen säkert flera hundra meter lång och i flera led. Men, vi hade

New York Dag 1
måndag 11 april 2011 - New York, USA

11 april Då var vi framme i New York, bara 2 timmar försenade. Vi får överraskningar hela tiden, när Nettan slog igång sin telefon hade vi fått sms från SAS som sa att tyvärr så är SK904 den 13 april inställd, flyget vi skulle åka hem med. Det fanns ingen SAS-personal kvar på