New York Dag 3
onsdag 13 april 2011 - New York, USA

13 april Oj, vad tiden har gått fort det är mer än 2 månader sedan vi lämnade Sverige. Vi har nu kommit till sista etappen och sitter på Newark´s flygplats i väntan på hemärd via Oslo. Vi hann med lite sista minuten shopping, vi gick in på Macy´s och gick ut nästan lika fort igen.

USA Sammanfattning
onsdag 13 april 2011 - New York, USA

13 april Kort sammanfattning USA USA var ju ett nödvändigt ont för att få flygbiljetten att fungera hela vägen. San Francisco var en trevlig överraskning, inte alls lika ogästvänligt som t.ex. Los Angeles och och New York. Vi träffade på många trevliga San Fransciscobor och ingen

New York dag 2
tisdag 12 april 2011 - New York, USA

12 april Ringde till SAS och fick reda på att vi får åka med SAS via Oslo imorgon. Så det innebär att vi i alla fall får 2 timmar extra här om inte flighten är överbokad och det behövs folk som stannar. Då kan vi tänka oss att frivilligt stanna. Vi köpte en sightseeingtur imorse den

San Francisco Dag 4
måndag 11 april 2011 - San Francisco, Kalifornien, USA

11 april Klockan ringde olidligt tidigt så att vi skulle vara på flygplatsen i tid. Incheckningen tog bara några minuter när man väl hittade oss på flighten. Men SEN, har aldrig sett en så lång kö till säkerhetskontrollen säkert flera hundra meter lång och i flera led. Men, vi hade

New York Dag 1
måndag 11 april 2011 - New York, USA

11 april Då var vi framme i New York, bara 2 timmar försenade. Vi får överraskningar hela tiden, när Nettan slog igång sin telefon hade vi fått sms från SAS som sa att tyvärr så är SK904 den 13 april inställd, flyget vi skulle åka hem med. Det fanns ingen SAS-personal kvar på

San Francisco Dag 3
söndag 10 april 2011 - San Francisco, Kalifornien, USA

10 april Vi hade svårt att sova inatt så vi gick upp klockan halv ett och spelade yatzy en timme. Vi somnade så småningom och vaknade ganska sent. Efter frukost gav vi oss iväg till Fisherman´s Wharf med cable car. Det tog sin rundliga tid idag för det var bilar ivägen både här och

San Francisco Dag 2
lördag 9 april 2011 - San Francisco, Kalifornien, USA

9 april Nu när vi har passerat datumgränsen är vi plötsligt efter er i tid istället för före. Vi har sovit kungligt på Herbert Hotel som ligger strax intill Union Square. Vi rekommenderar varmt det här hotellet till den som tänker åka hit, be om rum 718. Väckarklockan var ställd på

Nya Zeeland, sammanfattning
fredag 8 april 2011 - Auckland, Nya Zeeland

Aucklands flygplats 8 april Vi ska försöka göra en liten sammanfattning även härifrån. Med hjälp av hyrbilen tog vi oss runt till stora delar av Nordön. Vi har sett allt från 25 miljoner år gamla fossiler i grottor 65 m under marken till de mest fantastiska vyer uppifrån höga berg.

Nya Zeeland, sammanfattning
fredag 8 april 2011 - Auckland, Nya Zeeland

San Fransisco Dag 1
fredag 8 april 2011 - San Francisco, Kalifornien, USA

8 april Vi hade tur med platserna på flyget vi fick sitta längst fram i ekonomiklass det innebär att vi hade en vägg att sätta upp fötterna mot, det var jätteskönt!! För övrigt lyckades vi sova några timmar under flygningen. Det var långt nog ändå med 12 timmar. Vi åkte kl.17.55