Dominikanska republiken

onsdag 29 december 2010 - lördag 15 januari 2011

Nu börjar planeringen och packningen inför resan. Mikaela har packat i flera veckor redan..Några arbetsdagar till sen tar vi SJ till Stockholm..tror vi:-)

snorkling

Idag måndag har vi varit ute på tur igen. Den här gången var det snorkling som gällde. efter två timmar i buss var vi framme vid vår catamaran. vi åkte ca 45 minuter ut till en ö där vi snorklade en stund. Tyvärr var det inte så fint snorklingsvatten som vi hade trott. Sen fick vi åka

Sista natten med gänget

Idag har vi haft en härlig dag. Mikaela som gjorde flätor i hela håret UHÄs har idag tagit ur dem för att kunna bada mycket och Linus och Håkan har hyrt vattenscooter och kört runt som galningar. Nu är klockan halv sex och vi ska spela lite kort och packa inför hemresan. Ikväll avslutar

mamma mia!!

Idag, sondag, har vi varit ute pa ett riktigt aventyr. vi startade dagen 07.00 och drog i vag med Angel "Negrito" som visade oss en del av landskapet vi inte sett tidigare. vackra strander och en otroligt gron vegetation. berg och dalar, palmer och blommor i klarroda, klarrosa och lila farger. vi

Nu laddar vi för vattenfall & häst!

Nu är vi hungriga! Det är minst 5 timmar sen vi åt:-). Imorgon ska vi ut på tur klockan sju på morgonen, hua vad tidigt. Då ska vi åka till ett vattenfall som är 80 meter högt. Vi fick gärna bada i floden men vår guide trodde på ett kort bad. Problemet är bara att vi tar oss dit med

Utelåsta från toa...

Idag har vi haft en helt ljuvlig dag på stranden, tom. Mikaela har badat i havet. När vi sen kom upp å skulle duscha inför den Italienska middagen var vi utflödes från vår egen toa!! Jag trodde Mikaela låst in sig å vägrade öppna när Håkan säger att hon satt en våning upp. Tur att