Brasilien 2011

fredag 18 februari 2011 - måndag 7 mars 2011

En semestertur till Copacabana!

Kort statusuppdatering
söndag 6 mars 2011 - Rio de Janeiro, Volta Redonda, Brasilien

Idag åker vi hem... Vi har packat väskorna och ska snart checka ut. Med största sannolikhet blir det inte några fler inlägg förrän vi är hemma. Vi borde landa 18:30 i morgon, svensk tid, om allt går som det ska. När vi kommer hem skriver vi bästa/sämsta-listan som vi knåpade på

Senast aktiv - från Rio de Janeiro, Volta Redonda, Brasilien
Så länge jag kan leda dig är det okej.
lördag 5 mars 2011 - Rio de Janeiro, Volta Redonda, Brasilien

I dag vaknade vi till ett regnigt Rio. Och som vanligt de senaste dagarna så missade vi frukosten. Istället tog vi det lugnt på rummet och gick så smångingom ut för att äta lunch. Vi gick in till Av. Rio Branco för att kolla läget. Vi hittade ett BOBs som vi åt lunch på och så gick

En weekend i Rio
fredag 4 mars 2011 - Rio de Janeiro, Volta Redonda, Brasilien

Idag var det dags att checka ut från Olinda Othon Classic på Copacabana och flytta till Aeroporto Othon Travel i Centro. Vi vaknade vid nio, men eftersom vi inte packade i går kväll så hoppade vi över frukosten för att ordna det innan det var dags att checka ut. Vi fick sedan lämna

Senast aktiv - från Rio de Janeiro, Volta Redonda, Brasilien
Där är den, som jag väntat på i två år
torsdag 3 mars 2011 - Rio de Janeiro, Volta Redonda, Brasilien

Sista dagen på Copacabana. Vi vaknade hyffsat tidigt, runt nio, och åt den nu relativt enformiga frukosten. Eftersom det var regnigt också i dag så bestämde vi oss för att besöka Jardim Botânico (Botaniska trädgården) som enligt guideboken är en av världens mest trollbindande

Mikael Roos
mikroo i Brasilien 2011
Senast aktiv - från Rio de Janeiro, Volta Redonda, Brasilien
Jag har inte sagt så mycket kul idag...
onsdag 2 mars 2011 - Rio de Janeiro, Volta Redonda, Brasilien

I morse när vi vaknade så regnade det. Perfekt väder för en utflykt! Här om dagen hade vi fått en broschyr om en guidad tur till H.Sterns världshögkvarter som ligger här i Rio. Så efter en snabb frukost gick vi till receptionen för att ordna med en bil som skulle komma och hämta oss.