Jakt på Nya Zealand

måndag 17 januari 2011 - fredag 20 maj 2011

Fyra försvarslösa pojkar mot en energikrävande resa på andra sidan jorden. Pojke 1. Niklas 2-4 Dom andra. Ja okej då, Josef, Hans och Joel är också med.

Resans lyft
onsdag 18 maj 2011 - Auckland, Nya Zeeland

Ja resan fick ett lyft. Vi kollade runt lite på västkusten om ett helikopterlyft. Det visade sig att vi hamnade i samma stuga som erik, per och CO. bodde i när dem tog ett helikopterlyft. Stugan låg i tropiskt klimat, blött, tätt och besvärligt. Med höga berg runt om. Stället var inte

Mesopotamia del 3
söndag 8 maj 2011 - Queenstown, Otago, Nya Zeeland

Jaha då var det dags att upplysa alla nyfikna själar out there om vad vi sysslar med. Som rubriken lyder for vi ännu en gång tillbaka till Mesopotamien. Denna gång enbart för jakt. Det var snack ett tag om helikopterlyft men mycket snack och liten verkstad. Sue lät oss låna ett

Mesopotamien del 2
onsdag 20 april 2011 - Christchurch, Canterbury, Nya Zeeland

Vi har nu lämnat Mesopotamien. Efter tre veckors wwoofande och jagande. Vi har fortsatt arbetat med vedklyvning, lagat stängsel och hjälpt till med hjortarna nån gång. Flera hundra som skulle märkas och sorteras. Jag tycker det var ganska roligt jobb. Min och Hans uppgift bestod av att dela

Bilder
tisdag 19 april 2011 - Christchurch, Canterbury, Nya Zeeland

Ursakta att vi har varit daliga pa att lagga upp bilder Sa nu tar vi igen det med godo. En gava fran oss alla, till er alla.

Mesopotamia del 1
torsdag 24 mars 2011 - Geraldine, Canterbury, Nya Zeeland

Redan söndagkväll anlände vi till vår nya farm. Så ingen jakt mellan wwoofställena denna gång. Det sved aningen, för då vi på vägen upp för den långa grusvägen hörde vi hur kronhjortarna startat sin brunst (roar, som dom säger här och som även vi snappat upp. De svenska termerna