Cykelsemester på Nya Zeeland 2011

onsdag 19 januari 2011 - måndag 21 februari 2011

Onsdagen den 19 januari kommer vi att flyga till Nya Zeeland för att under en månad resa runt Nya Zeelands sydö. Vi kommer mestadels att cykla men kommer även att åka tåg/buss en bit för att hinna ta färjan över till nordön och besöka huvudstaden. För oss blir detta en otroligt spännande resa hoppas det blir spännande för er att följa oss här på Resdagboken :-)

Borta bra men hemma bäst
onsdag 23 februari 2011 - Lilla Edet, Västra Götalands län, Sverige

Nu är vi hemma igen och har varit det i två dagar. Tur att vi hann från Christchurch innan jordbävningen!! Det känns väldigt skönt att vara hemma igen även om resan har varit toppen. Vi kan varmt rekommendera er att åka till Nya Zeeland och kan även tänka oss att åka tillbaka! Vi har

Christchurch
lördag 19 februari 2011 - Christchurch, Canterbury, Nya Zeeland

Hej! Nu är vi i Christchurch igen och väntar på att flyget skall gå. Sedan senast vi skrev har vi haft en liten bilsemester med vår racer Corolla. Vi började i Nelson och resan gick mot Golden Bay. Vi besökte också Cape Farwell och Farwell Spit. I slutet av dagen tog vi oss tillbaka en

Nelson
söndag 13 februari 2011 - Nelson, Nya Zeeland

Hej! Vi bestämde oss för att stanna en dag extra i Greymouth för att titta på rugby league matchen som vi skrev om senast (det var tydligen väldigt viktigt det där med att man sa rugby league annars menar man tydligen rugby union...) Vi hade ganska svårt att förstå spelet även om vi

Cykeletapper
söndag 13 februari 2011 - Nelson, Nya Zeeland

Här är de etapperna vi gjort på cykel 23/1 Christchurch-Ashburton 89km 24/1 Ashburton-Geraldine 79km 25/1 Geraldine-Fairlie 55km 26/1 Fairlie-Lake Tekapo 42km 27/1 Lake Tekapo-Maryburn 28km 28/1 Maryburn-Omarama 59km 29/1 Omarama-Lindis Valley 60km 30/1 Lindis Valley-Wanaka 55km (31/1

Greymouth
fredag 4 februari 2011 - Greymouth, West Coast, Nya Zeeland

Hejsan hoppsan! Nu är vi i Greymouth. Sedan sist vi skrev har vi cyklat från Haast till Lake Paringa och från Lake Paringa till Fox Glacier. Där var vi och tittade på glaciären. Ganska häftigt att vägen dit gick genom regnskog! Igår cyklade vi över tre berg från Fox till Franz Josef