Sydamerika

torsdag 13 januari 2011 - lördag 26 mars 2011

Hallo där! Nu äntligen är det dags för nästa långresa. Denna gången bär det av till Colombia, Panama och Argentina. Vi ska läsa spanska i Colombia på "college" i Leticia och Cartagena.Pa em blir det utflykter,bad,"socialt umgänge" med de andra på skolan I Panama blir det förstås besök och boende på San Blas-öarna, sedan rundresa ytterligare 10 dagar. I Argentina har vi inte planerat så mkt än. blir väl troligen Mendoza-vindistrikt,Iguazufallen och Buenos Aires.mm.mm Följ med oss på resan om ni vill! Viva och Tony Om ni av misstag hamnat på maillistan och inte vill ha meddelande-säg till,så får du stanna hemma.

KORT!!!!!!!
fredag 1 april 2011 - Varberg, Hallands län, Sverige

Så har då minneskorten hittats och lite tid infunnit sej, så här kommer korten(det finns ca 1000till) Hasta luego Tony och viva

hemresan
lördag 26 mars 2011 - Varberg, Hallands län, Sverige

Så var vi hemma igen-och kan använda våra egna än,ån och ön igen-riktigt ovant. Dagarna i Uruguay var väldigt soliga och härliga,ett överraskande positivt och framåt land. Sista heldagen i BA var regnig och betydligt kallare. Då insåg vi att vi haft en enorm tur med vädret nästan hela

Sol o bad
måndag 21 mars 2011 - Montevideo, Uruguay

Hejsan Befinner oss i Piriapolis. ca 80 km utanfor Montevideo. Bara slappa sola bada var det tankt. Piriapolis ar en liten stad pa ca 10.000 inv. Pamonner om en grekisk badort. Jattefin starnd harlugnt vatten berg bakom. Lugnt o stilla har vi legat och solat och badat i tre dagar. Mycket

vi hojde medelaldern......
lördag 19 mars 2011 - Puerto Iguazú, Misiones, Argentina

vi hojde nog medelaldern ganska mkt da vi kom till hostelet i Iguazzu efter en lang bussresa. Vi aker ned cana buss vilket ar valdigt bekvama bussar,breda saten som man kan falla till nastan horisontallage, mat att ata (fast det nu blev halv 2 pa natten-vilket jag hoppade over)denna bussen var inte

Hacienda Monica
tisdag 15 mars 2011 - Río Cuarto, Argentina

Hola Compadres Vi lamnade ett grakallt och regnigt Mendoza. Dagen innan sol o varmt. Markligt. Buss norrut ca 9 tim till Rio Quarto, for att halsa pa Monica med familj. Monica ar op.syrra och arbetskamrat till mig for er som inte vet. Hon brukar bo darnere under den svenska vintern. Vi mottes upp