20. Thailand/Krabi

onsdag 26 januari 2011 - torsdag 10 februari 2011

Sol/bad och lite äventyr på en scoter

Så var det bilder med kommentarer
lördag 12 februari 2011 - Sigtuna, Stockholms län, Sverige

Ett litet utplock med bilder från resan, det är lite blandade bilder tagna med Tiinas Nikon D60 och min mobiltelefon. Nästa resa blir i Mars-April, 14 dagars golf i Spanien, 6 unga herrar i 70-års åldern som skall ha kul. Tack å hej dagboken, för denna gång.

Myr-larver-jagaren
onsdag 9 februari 2011 - Pak Nam, Krabi, Thailand

En tur med scotern bjuder alltid pa nya upplevelser, man skall bara ha ogonen oppna och vara lite frack. idag ute i skogen vid en "Gummiplantage odling" sag jag en aldere man och hans kvinna som hade en 5-6 meter lang bambustang med ett nat i enden. Vad gor dom ??? Stopp, fram med kameran, narmar

Senast aktiv - från Sigtuna, Stockholms län, Sverige
"Jag skiter i vad du gor"
tisdag 8 februari 2011 - Pak Nam, Krabi, Thailand

Idag larde jag mig en ny Thailans trafik regel. Om du moter en bil i din korbana och bilen blinkar sa betyder det: "Jag kor har nu och jag skiter i vad du gor" Var det inte en enkel och lattforstaelig regel. Sake och jag badade haromdagen nar vi upptackte att det kom ner en flock apor fran berget,

200 000 bat
måndag 7 februari 2011 - Pak Nam, Krabi, Thailand

Yep, sa ar den pa plats, pa dagens scotertur hittade jag en tredje "fageltavling". Bara man, inga kvinnor och det ar fagelsongen som bedoms samt prisen pa en duktig sangare kan ga upp till 200 000 bat. Lennart, de ar inget som man stoppar i pannan och man kan fa en lunch eller middag for 8 till 15

Tatuering 2 - 6 000 bat
söndag 6 februari 2011 - Pak Nam, Krabi, Thailand

Ja alltsa det ar inte jag utan min kompis Sake som vill tattuera det Finska lejonet pa sin axel. Efter besok hos 6 -7 tatuerare har han fatt en vettig prisbild, 2 - 6 000 bat, det kallar jag for en stabil pris bild, varlden ar till for att luras. Har bestallt 2 par skjortor och ett par byxor, samma