Sensommar på Brac och en sväng till Omis

lördag 13 augusti 2011 - lördag 3 september 2011

Då var det dags att åka till den kroatiska övärlden igen.

Supetar = 1 häftstift
fredag 2 september 2011 - Supetar, Split-Dalmatiens län, Kroatien

Hade inte tänkt att skriva något mer, men så dök det upp internet här i lägenheten vi hyr av Madame (blir hon aldrig äldre?) och dessutom får man ett litet häftstift på kartan över resan man gör när man kommer till ett nytt ställe, så därför blir det en sista anteckning. Har full

Lågtryck
onsdag 31 augusti 2011 - Bol, Split-Dalmatiens län, Kroatien

Hej! Sista anteckningen från Bol för den här resan, kanske också sista anteckningen från hela resan. I morgon åker vi och bor hos Supe(ta)r-Madame i två nätter innan vi på lördag flyger hem. Vi kommer att åka tillbaka. Igen. Bol är fantastiskt härligt. Men det tror jag alla som läst

Böcker
söndag 28 augusti 2011 - Bol, Split-Dalmatiens län, Kroatien

Vilken underbar känsla nästan varje gång detta är. Att sätta sig vid datorn, ha ett oskrivet Microsoft Word-ark framför sig på laptopen, som ska fyllas med något som ännu inte finns annat än som små delar i min hjärna. Ännu vet jag inte hur detta ska sluta, jag vet bara hur jag ska

Fötter och paprika
torsdag 25 augusti 2011 - Bol, Split-Dalmatiens län, Kroatien

Kära dagbok! I dag är det torsdag och klockan är snart 18.30. Ewa är och får pedikyr på ett ställe inte långt härifrån, själv har jag suttit halvvägs in till familjen som vi hyr vår lilla lägenhet av. Det är där vi får någon slags uppkoppling mot Internet, på stentrappan

Oroliga magar och ett fantastiskt vin
måndag 22 augusti 2011 - Bol, Split-Dalmatiens län, Kroatien

Glömde, kanske ännu något chockskadade, att berätta att på utflyktsbåten hit från Omis satte sig en ung kille på ett bord några meter ifrån oss och spelade traditionella lokala musikstycken på dragspel. Detta alltmedan passagerna (inte vi då eftersom vi som sagt bara betalat för

Sensommar på Brac och en sväng till Omis

28 Bilder 3 Besökta platser 9 Dagböcker