Thailand

tisdag 1 februari 2011 - onsdag 9 mars 2011

Den 2 februari kommer vi ner till Phuket i Thailand. Vi ska börja vår semester i Kata Beach. Vi har inte bestämt resrutten ännu utan det gör vi efterhand. Har pratat om att åka till ön Koh Lanta. Vi kommer under resans gång att ta oss från Thailands västkust till Thailands östkust. Vi ska avsluta vår resa på ön Koh Samui.

Koh Samui
söndag 6 mars 2011 - Ko Samui, Surat Thani, Thailand

1/3 Idag har det varit sol och bad för hela slanten. Vi har varit vid hotellets pool och havet precis nedanför. På kvällen tog vi en taxi till ett shoppingcenter som heter Big C center. Lie hittade en sportaffär med rea. Handlade en massa träningskläder. Kan kanske vara bra nu efter all

Koh Lanta / Koh Samui
tisdag 1 mars 2011 - Ko Samui, Surat Thani, Thailand

24/2 Idag har vi varit på utflykt. Familjen Thomasson hyrde en tuk tuk och Rickard och Lina en vespa. Vi körde först till ett elefantläger och red elefant. Vi red ca en timme inne i djungeln. Det var varmt så elefanterna var en aning slöa. Vi vuxna tyckte inte det var en superbra runda men

Koh Lanta
onsdag 23 februari 2011 - Ko Lanta Noi, Krabi, Thailand

20/2 I förmiddags har vi varit uppe på två utsiktsplatser. Nathalie fick bäras en hel del men Nicole klarade det bra. Vårt hotell ligger på väg upp till utsiktsplatserna. Det var jättefin utsikt över båda bukterna. På eftermiddagen gick Lie, Rickard och Lina och badade medan Andreas

Kamala Beach 3 / Phi Phi öarna
söndag 20 februari 2011 - Ao Nang, Krabi, Thailand

17/2 Idag har vi varit på snakeshow här i kamala. Det var bara vi där. Varade ca en timmes tid. Två män visade upp kobror och en king kobra. Kobrorna tyckte inte om det. Männen distraherade kobrorna så att de skulle kunna kyssa kobrorna på huvudet. En droppe gift från kobrorna dödar en

Kamala Beach 2
onsdag 16 februari 2011 - Patong Beach, Patong, Phuket, Thailand

14/2 Natten till idag har varit orolig med lite sömn, Nathalie har varit besvärad av sina vattkoppor. Idag var det alla hjärtans dag viket man blivit upplyst om i ett antal dagar. Det var inte svårt att köpa present i det här landet. Jag och Richard bokade 120min massage till våra damer.