Distriktskonferens i Botswana
fredag 10 juni 2011 - Gaborone, Southeast, Botswana

Nu är vi i Gaborone, Botswanas huvudstad. Just nu deltar 400 Rotaryaner från distrikt 9400 i den årliga distriktskonferensen. Vi har haft vår sista och specialgjorda presentation före lunch idag. Det gick så bra, som vanligt gjorde teamet ett fantastiskt framträdande! Efter presentationen av

Senast aktiv - från Gaborone, Southeast, Botswana
Sista prestsentationen - har!
fredag 10 juni 2011 - Gaborone, Southeast, Botswana

Fantastiskt valordnat var det infor var presentation idag. Pa tva dukar visades vara bilder och vi sag dem samtidigt pa en TV-skarm framfor oss. Mycket bra! Det var fantastiskt roligt att fa gora presentationen och se de igenkannande leendena hos alla vi besokt.De skrattade gott nar vi drev bade

Susanne Petersson
SussieJL i Rotary2400GSE2011
Vilken dag....igen!
onsdag 8 juni 2011 - Rustenburg, Nordvästprovinsen, Sydafrika

De stora kontrasternas dag! Efter en stormig natt med hagel, massor av regn och åska gav Susanne, Örjan och jag oss iväg till ett hospice Topologo. Vården som gavs var av hög kvalitet. Det var gripande att se minnesträdet där det hängde en minnessak för var och en av de 15 barn som dött i

Vi är i Rustenburg
tisdag 7 juni 2011 - Rustenburg, Nordvästprovinsen, Sydafrika

Nu har vi flyttat vidare! Här är allt välplanerat och vi väntar just nu på lunch. Vår värd grillar, poolpojken är igång, Susanne och jag är (som vanligt) aktiva på internet och gissa vilka som solar? Imorgon ska vi på vocational day och Susanne och jag ska till en skola med

Det sydafrikanska skolsystemet
tisdag 7 juni 2011 - Rustenburg, Nordvästprovinsen, Sydafrika

Jag, Susanne och Ulla har vid flera tillfällen besökt skolor och haft möjlighet att diskutera med skolledare kring hur skolsystemet är uppbyggt och hur det styrs. Skolan i Sydafrika är antingen statlig eller privat och det tycks vara ett relativt byråkratiskt system med många chefsnivåer

Imorgon - Sun City?
tisdag 7 juni 2011 - Rustenburg, Nordvästprovinsen, Sydafrika

Ikvall har vi haft var sista presentation! Marklig kansla. Visst ska vi ha en presentation pa fredag kvall ocksa, men den ar ny! I eftermiddags slipade vi pa den nya presentationen. Vi har alltsa akt fran Pretoria till Rustenburg idag. Har ar det ett valplanerat och glatt gang som har hand om oss.

Susanne Petersson
SussieJL i Rotary2400GSE2011
idrottsmedicin i Pretoria
måndag 6 juni 2011 - Pretoria, Gauteng, Sydafrika

Igår hade jag vocational day i Pretoria. Superbra! Var hos en mycket trevlig och bra sjukgymnast som arbetar på en privatklinik. JAg fick se många patienter och det känns mycket bra att konstatera att det inte skiljer mycket mellan en sjukgymnast i Sverige och en i Sydafrika. Toppen, inte sant!

Gold Reef City
söndag 5 juni 2011 - Pretoria, Gauteng, Sydafrika

Eftersom inget har varit planerat under vår vistelse i Pretoria av den ansvarige (!!) så ryckte var fantastiske värd in. Malin, Susanne och jag bor hos Grant som är "landscaper". Hans hus är en upplevelse att vandra runt i och trädgården är en dröm! Grant och hans chaufför körde oss till

Gold Reef City
söndag 5 juni 2011 - Pretoria, Gauteng, Sydafrika

Eftersom inget har varit planerat under var vistelse i Pretoria av den ansvarige (!!) sa rykte var fantastiske vard in. Malin, Susanne och jag bor hos Grant som ar "lansdcaper". Hans hus ar en upplevelse att vandra runt i och tradgarden ar en drom! Grant och hans chauffor korde oss till

Pretoria
lördag 4 juni 2011 - Pretoria, Gauteng, Sydafrika

Hej pa er darhemma! Undrar vad denna dagen ska fora med sig? Malin, Susanne och jag har just atit en underbar "full english breakfast" hos Stella och Carl. Nong, presidenten i Rotaryklubben, skulle hamta oss for en halv timme sedan, men han dyker sakert upp snart. Vi ar ett fantastiskt bra