Thailand igen

torsdag 10 februari 2011 - fredag 11 mars 2011

Nu är det dags att packa badkläder,snorklar, solkräm och ett eller annat vällingpaket. Vi ska återvända till Thailand. Denna gång har vi med oss Liv så det lär inte bli så många möten med hajar utan snarare en eller annan barnpool istället. Vi börjar i Phuket på Karon beach och kommer under våra fyra veckor bo vid fem olika stränder. Ni följer väl med?

Dykning
lördag 12 mars 2011 - Bang Tao Beach, Phuket, Thailand

Äntligen fick vi dyka igen! Det blev ju inget av på Phi Phi när Björn blev sjuk. Vi lämnade bort Liv till faster och farbror och hoppade på en Longtailbåt ut mot en ö som låg 20-25 minuter bort. Det är inte så bekvämt med longtailbåt när man ska dyka för man måste röra sig

Tillfälliga tvåbarnsföräldrar
lördag 12 mars 2011 - Bang Tao Beach, Phuket, Thailand

Vi fick fortare än vi hade trott betala tillbaka barnpassningen, för Arvid blev sjuk, kräkningar, diarre och feber tre kvällar innan vi skulle åka hem och blev inlagd på sjukhus. Några sjukdomar för mycket på resan annars var den perfekt. Vi tog hand om storebror Axel under tiden. Det

Bang Tao
fredag 11 mars 2011 - Bang Tao Beach, Phuket, Thailand

Den sista anhalten blev Bang Tao. Vi tog en taxi från hotellet i Ao Nang och fick se Krabi ifrån land som omväxling. Krabi är verkligen vackert med sina kantiga, trädbeklädda klippor och vi satt en stor del av resan och bara njöt av utsikten. Liv somnade så vi hade tur. Sedan åkte vi över

Ao Nang
torsdag 3 mars 2011 - Ao Nang, Krabi, Thailand

Vi har nu tagit bÅten frÅn Phi Phi Över till Ao Nang. HÄr mÖttes vi av hÖga kalkstensklippor, vilket var jÄttevackert. Liv lyckades somna i slutet av resan och sov sig igenom bÅde ilandstigning och busstransfern till hotellet. Vi Åkte pÅ Öppet flak. HÄr Är stÄmningen mysig och alla

Liv och Emma - roar oss sjalva
söndag 27 februari 2011 - Ao Nang, Krabi, Thailand

Idag har vi varit inne i Ton Sai igen och hÄlsat pÅ sjukhuset. BjÖrn Är inne pÅ fjÄrde dygnet med feber och spenderar den mesta tiden pÅ rummet. I gÅr verkade det bÄttre fÖr han bÖrjade fÅ tillbaka smaksinnet, men sÅ vÄnde det igen senare pÅ dagen och han blev trÖttare och behÖvde