PolarZoo

onsdag 16 februari 2011 - tisdag 22 februari 2011

Vi - Kalle, Mats och jag åker till Polar Zoo i norra Norge för att på nära håll umgås med vargar.

Hemma
tisdag 22 februari 2011 - Perstorp, Skåne län, Sverige

På vägen hem i tåget pratade jag med far som sa att Tosca börjat löpa samma dag vi åkte. Ups nu blev det bråttom! Ringde veterinären och bokade tid för progesterontest i morgon. Hemma igen! Sa hejdå till alla nya trevliga vänner. Vi ska ha en återträff senare i vår. Far mötte oss

Hemresan
måndag 21 februari 2011 - Boden, Norrbottens län, Sverige

Sitter på tåget på väg hem. Har fått låna en dator av Sofia. Vi åkte från Salangdalen vid halv 11. Vi åt lunch på Peppes pizzeria. Tåget som gick idag lämnade Narvik kl 15.00. Resan med tåget över fjället till Sverige var bedårande, vilken utsikt. När vi åkte upp så kom vi med

Sista dagen
söndag 20 februari 2011 - Bardufoss, Troms, Norge

Idag hade vi en tipsrunda i parken på vägen upp till djuren. Första stoppet var hos 2010 kullen som var väldigt intensiv. Renarna kom gående utanför staketet och det blev full fart ner för vargarna för att kolla läget. Det finns en renflock som går lös på området. Tog en riktig runda

Fjällrävar och vargar
lördag 19 februari 2011 - Bardufoss, Troms, Norge

Två vargbesök får vi per dag. Först var vi hos 2008 flocken som visade upp flera olika beteende oberoende av att vi var där. Man ser bl.a. tydligt rangordningen i flocken. Idag fick vi en guidad tur genom parken där Stig och Maggie berättade om de olika djuren och hur parken samarbetar med

Vargbesök
fredag 18 februari 2011 - Bardufoss, Troms, Norge

Nu vet vi alla hur det käns att bli pussad av en varg :-) Gapa stort så slickar vargen dig långt in och runt i munnen :-) och nej de varken luktar eller smakar illa. På förmiddagen var vi inne hos 2010 flocken kallad valpflocken två hanar och en tik. Lupo, Silmu och Ilja. Dessa vargarna var