Gullmarsskolan till Nicaragua 2011

söndag 20 februari 2011 - lördag 5 mars 2011

Vi börjar få resfeber nu, imorgon bär det av till Nicaragua! Maria, Monica, Lovisa, Sara och Marcus.

Managua och Granada
onsdag 2 mars 2011 - Lysekil, Västra Götalands län, Sverige

Hej igen alla där hemma! Efter senaste inlägget har faktiskt nästan alla ridit igen. (Monica tyckte att det räckte med en kvälls skumpande in i solnedgången, hon fick träningsvärk så att det räckte ändå...)Sara,Lovisa och Marcus fick mersmak och bad om snabbare hästar till dagen

Masachapa
tisdag 1 mars 2011 - Lysekil, Västra Götalands län, Sverige

Hola! De senaste dagarna har bestått utav sol, bad och avslappning. Några händelser sen sist: När vi var här och skrev senast (söndag) så var Sara samtidigt på en strandpromenad. Hon fick bevittna hur folket här nere tar hand om skölpaddeäggen till de lokala restaurangerna. Det

Fredag och Saturday
söndag 27 februari 2011 - Lysekil, Västra Götalands län, Sverige

Fredag 25/2-11 Vi började dagen med frukost hos Azucena y Roberto. Monicas "mamma" från förra besöket tog med oss på en stadsrundvandring i Ciudad Dario. Vi skulle gå på Ruben Dario museet och titta lite. Maria frågade vad det kostade och tanten svarade 4 per person så Maria plockade fram

Fredag och Saturday
söndag 27 februari 2011 - Lysekil, Västra Götalands län, Sverige

Sébaco, Ciudad Dario
fredag 25 februari 2011 - Ciudad Darío, Matagalpa, Nicaragua

Hola! Gårdagen började med ett varmt välkomnande av La Vida. Det bestod av musik, dans, tacktal, inbjudan till annan skola, presenter och arbete med barnen. Det blev en känslochock för oss och en upplevelse vi sent kommer glömma. De har jobbat på detta länge och vi uppskattade de