USA 2011

fredag 12 augusti 2011 - måndag 12 september 2011

Miami till New York

USA, Landvetter
måndag 12 september 2011 - Jonsered, Västra Götalands län, Sverige

Hemma igen, men inget bagage ! det finns kvar i Paris. Lunch på Stensjökrogen - svensk kalops, en klassiker.

USA, dag 29 o 30 NewYork
söndag 11 september 2011 - New York, USA

Lördag: Frukostbuffe på hotellet, ingår ej. Dyrt! Börjar dagen med att gå till Broadway, Times square. Folk står i kö, för att köpa biljetter ? till någon förestälning ? Här finns gott om poliser i alla hörn. Brandmän går också omkring, men de är finklädda, troligen är de här

USA dag 28 New York
fredag 9 september 2011 - New York, USA

Idag hade vi en väldigt lång resväg till målet, vårt hotell på Manhattan - 4,8 km!!! Tro det eller ej men det tog ungefär 1 timma att komma fram. Trafiken är som en stor infarkt, mycket långsam. Väl framme vid hotellet visade amerikanarna sitt goda servicesinne och vi fick vårt rum redan

USA, dag 27
torsdag 8 september 2011 - North Bergen, New Jersey, USA

Sovmorgon till 08:00, nu börjar vi slappna av. Hade regnat inatt. Stora översvämningar runt Philadelpia, vägar avstängda. Vi kör väg 9 mot NewYork. Stannar i Seaside Heights med hela Atlantic ocean utanför. Stora häftiga vågor, blåser bra idag, ljumma vindar. Vi går längs boardwalken,

USA dag 26
onsdag 7 september 2011 - Absecon, New Jersey, USA

Idag började vi dagen med att åka till Captains Cove i Cape May för att äta frukost. Det var en gammal sylta som inte var renoverad sedan 60-talet men med en utsökt frukost. Därefter var det sigtseeing i Cape May där vi åkte så långt söderut vi kunde komma och tittade på fyren och ett