Gambia 2011

torsdag 24 februari 2011 - fredag 11 mars 2011

Bertil och Barbro på semester i Gambia

7 till 11 mars
fredag 11 mars 2011 - Brufut, Gambia

Måndag 7/3 Buba ringde för att han fått problem med en packning på bränsleröret så att all diesel runnit ut. Han fick 200 dalasi för att fixa det. Sedan blev det en heldag vid poolen förutom en lång promenad på stranden. Jag lyckades komma in på Resdagboken via lobbyns eget nätverk

4, 5 och 6 mars
måndag 7 mars 2011 - Brufut, Gambia

Fredag 4/3 Tidigt ner till strandpoolen för solning och lunch. Sedan dök ett 15-tal apor upp och snodde runt bland gästerna. En ryckte åt sig en plastkasse och en annan snodde en godisbit ur händerna på en dam. Kl. 17 kom Buba och vi åkte till BB Hotel. Där möttes vi av många i

27 och 28 februari
fredag 4 mars 2011 - Brufut, Gambia

Söndag 27/2 Kl. 10 hämtade Buba oss och vi åkte till hans compound i Faji Kunda. Tändningsnyckeln har gått av men för Buba finns det inga problem. Han kom på att han kan sticka in en Swiss knife i tändningslåset, vrida om och trycka två kablar mot varandra för att starta bilen. Nöden

1, 2 och 3 mars
fredag 4 mars 2011 - Brufut, Gambia

Tisdag 1/3 Tidigt ner till poolen för att boka solstolar. Inte lika varmt i dag. Efter lunchen gick vi en långpromenad på stranden bort till udden vid Kotu Point, varifrån vi såg bort till BungalowBeach Hotel. Vi hittade en del svarta skruvsnäckor och i en av dem bodde en krabba som vi

Lordag 26/2
torsdag 3 mars 2011 - Brufut, Gambia

Solning på stranden och lunch på strandbaren. Mycket varmt i dag. Utanför hotellrummet är det +34 grader i skuggan. Hur mycket är det då inte i solen nere på stranden? En slappardag med middag på restaurangen, ett nytt gäng som spelade, dansade och sjöng gambisk folkmusik medan vi drack