Sri Lanka - Baby

onsdag 9 mars 2011 - söndag 27 mars 2011

Vi skyndar oss innan charterturimsen är tillbaka med fullkraft och hoppas på att hitta folktomma stränder, massa god mat (Rotti) och ett och annat spännande djur...helst inga farliga såna dock.. I guideboken står det angående en flod som rinner genom en av de södra städerna "bada inte här för krokodilerna är aktiva och hungriga" Vi ska göra vårt bästa för att undvika krokodilerna...Hoppas Tiias inte får såna tvångstankar som han hade kring sjöborrarna på Koh Lipe... Annars så lutar det åt att vi börjar resan med att åka rakt inåt landet för att titta på de små babyelefanterna som ska bo på nåt hem i trakten.. För att sedan leta oss rakt ner mot södern och stränderna... kanske kikar vi på något teplantage, ett fort på en klippa.. eller så skiter vi allt ( förutom stränderna) som kan komma att kallas "turistmål".. vem vet.. Ni får väl läsa allt om det här ;)

Foton från Sri Lanka
torsdag 5 maj 2011 - Malmö, Skåne län, Sverige

Hej på er, Det har nu gått mer än en månad sedan vi kom hem från Sri Lanka men vi känner det som om det vore betydligt längre tid och längtar redan till nästa resa... vart och när är en annan fråga... Precis som efter vår Thailand-Malaysia-resa så kommer ni kunna se våra bilder på

Sista dagen i Sri Lanka
lördag 26 mars 2011 - Colombo, Västprovinsen, Sri Lanka

Egentligen ar det redan 27:e idag, klockan ar strax efter ett pa natten och vi star och vantar pa att boarda vart flyg till Heatrow, London. Det kanns rejalt vemodigt, som vanligt, och vi har ingen storre lust att aka hem egentligen, som vanligt! Men hemma vantar vardagen och man kan inte satta

Senast aktiv - från Malmö, Skåne län, Sverige
Sand, sol, hemtenta, massage och arrack.
onsdag 23 mars 2011 - Induruwa, Sydprovinsen, Sri Lanka

så vi har varit frånvarande några dagar.. anledningen? Well en helt underbar strand med vågor vi faktiskt kan hantera. Vi har till och med vågat oss på att försöka lite "body surf" med blandad utgång. Börjar äntligen synas i huden att vi faktiskt varit utomlands :) Tiias har haft fullt

Senast aktiv - från Malmö, Skåne län, Sverige
Det blir en dag på stranden - bara för att Tiias inte gillar Ledin.
fredag 18 mars 2011 - Tangalle, Sydprovinsen, Sri Lanka

Vaknade tidigt en morron, tog min morgonpromenad.. Slitna shorts och orakad är ju då Tiias, om man bortser från det där med morgonpromenad. Snarare blev det lite mys innan vi steg upp, följde upp det med en lååång frukost med ÄNTLIGEN! (Tiias gillar inte Gert Fylking heller) nybakat bröd,

På jakt efter Moby Dick och den perfekta stranden
torsdag 17 mars 2011 - Mirissa, Sydprovinsen, Sri Lanka

Vi bestämde oss ganska sent igår för att det skulle bli valskådning för oss idag, men inte desto mindre ringde klockan klockan sex för avfärd mot hamnen i Mirissa. Kvart över kommer vår hotel manager och knackar på vår dörr, och vi som håller på att packa undan det sista så vi bara