Reseledare i Turkiet

söndag 3 april 2011 - lördag 17 september 2011

Jag kommer resa iväg till Turkiet för att arbeta som reseledare den 3e april. Jag kommer att börja arbeta i Alanya på grund av att säsongen startar tidigast där, men kommer sen förflyttas till den mindre orten Kemer där jag ska vara till hemresan. Jag kommer börja med att gå en och en halv veckas introduktion så jag lär mig lite :) Detta går att läsa om Kemer: Resor till Kemer tar dig till en såväl modern elegant badort, som charmfull småstad full av vackra miljöer. I Kemers trevliga stadskärna finns bl.a. en gågata med ett välavvägt utbud av affärer och terrasserveringar. Den härliga strandpromenaden längs klapperstensstranden City Beach leder fram till Kemers fina båthamn och marina med sin utmärkta uteserveringsmiljö. I anslutning till marinan ligger det 55.000m2 stora parkområdet Moonlight Park med delfinarium, vattenpark, lekplatser, restauranger, barer, nattklubbar, utomhusdiskotek och inte minst den fina sandstranden Moonlight Beach.

Karros besök och lååång flygförsening
torsdag 25 augusti 2011 - Kemer, Turkiet

Hejsan svejsan! Karro åkte hem i söndags och det var jättetrist. Vi hade en fantastisk vecka och det var säkert den bästa jag haft sen jag kom hit tror jag! Jag hade hamnat i ett litet segt tillstånd...ni vet jobba, sova, äta, se på one tree hill...äta, sova...jobba. Men sen kom Karro in

Utflykt och teammiddag
fredag 12 augusti 2011 - Kemer, Turkiet

Hejsan! Nu har dramat jag mailade om lagt sig. Jo, utflykten jag var med på...canyon walk...den var såå grym! Vi vadade fram i forsar och klättrade ner för "hinder" beståendes av klippor, vi kröp genom grottor bland fladdermöss, på ett ställe kunde vi inte ta oss ner så vi fick hoppa

Senast aktiv - från Kemer, Turkiet
Sagt upp mig, får besök och är magsjuk
torsdag 4 augusti 2011 - Kemer, Turkiet

Hej! Ja denna upplevelse börjar närma sig sitt slut då... Jag sa upp mig i förrgår och min chef vill ha in en skriftlig uppsägning. När jag lämnar in den skriftliga uppsägningen slutar jag efter 30 dagar. Jag vill sluta den 9 september så jag får lämna in den skriftliga uppsägningen

Dumma!
söndag 17 juli 2011 - Kemer, Turkiet

Fick en så taskig kommentar av en man i receptionen idag. Han frågade mig om jag gillade turkisk mat? Ja sa jag. Då sa han att "jag ser det, du var mycket smalare när du kom hit till Turkiet. Nu har du blivit ganska tjock. Jag blev ju helt chockad och sa inget men såg nog rätt arg ut för han

Senast aktiv - från Kemer, Turkiet
Arga och sjuka gäster plus lite flygförsening
torsdag 14 juli 2011 - Kemer, Turkiet

Hej! I förrgår var en mysig dag. Vi åt en god middag, sen gick vi längs strandpromenaden, sen tog vi en drink på stranden med livemusik och så avslutades kvällen i sängen framför filmen Pretty woman hehe. Det var en kvinna häromdagen som blev jättearg på mig. Hon skrek att jag