Panama 2011

torsdag 14 april 2011 - tisdag 3 maj 2011

Semesterresa till Panama för att hälsa på Marias bror Markus. Vi har med oss en ny reskamrat den här gången i vår dotter Astrid. Sol och bad är som vanligt högt på prioritetslistan men som vanligt finns där även stenar, kulturbegivenheter och dykning.

Grand Finale
söndag 1 maj 2011 - El Farallón del Chirú, Panama

Resan börjar gå mot sitt slut och vi gör vårt bästa för att få en bra final. Just nu är vi i ett semesterområde 1,5h från Panama City, som heter Decameron. Vi bor precis vid green till fjärde hålet och tee för femte hålet, de flesta längre (längre än 200m) transporter gör vi med

Fiskelycka!
fredag 29 april 2011 - Panama City, Panama

Varsin Pacific Bontio, Marias givetvis större, blev fångsten på väg hem från Isla Contadora idag. Ingen riktigt bra matfisk men vi fick oss i alla fall varsin match mot havet. Vi lyckades dessutom få oss en glimt av en haj, eller i alla fall hans ryggfena, men vi är lite osäkra på vilken

Ute på havet!
torsdag 28 april 2011 - Saboga, Panama

Nu är vi ute på Isla Contadora i Panama Citys skärgård, riktigt härligt! Vi har precis avslutat en barbacue med kött och Languster och sitter och njuter i skymningen. På vägen ut försökte vi oss på att fiska lite men utan någon direkt tur, vi ska göra ett nytt försök på vägen

Sol i sinne
onsdag 27 april 2011 - Playa Blanca, Colón, Panama

Nu har vi tagit vägen tillbaka över berget och dragit oss ner tillbaka mot Panama City längs Stilla havskusten och checkat in två nätter på ett All Inclusive i Playa Blanca. Här badar vi för fulla muggar och smörjer kråsen tills vi mår illa. Kul att höra att våren och värmen kommit

Good Friday
lördag 23 april 2011 - Bocas del Toro, Panama

När jag var ung och växte upp och påsken närmade sig så berättade min far varje år hur det var på långfredagen när han var ung. Allting var stängt och man satt hemma och led på vad som upplevdes vara den längsta dagen. Här itrakterna finns vissa kvarlevor fortfarande då man inte